Τετάρτη 25 Νοεμβρίου 2009

ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΕΠΙΒΑΛΛΟΜΕΝΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΣΙΝΟΥ
Ασίνου 1 , 2777 Νικητάρι
τηλ.:22874633 fax.: 22852929




25 Νοεμβρίου 2009

ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΕΠΙΒΑΛΛΟΜΕΝΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ

στο νεοϊδρυθέν Περιφερειακό Δημοτικό Σχολείο Ασίνου



  Επιβάλλονται να υλοποιηθούν εγκαίρως, έτσι ώστε να καταστεί το σχολείο μας αυτάρκες με όλα τα σύγχρονα μέσα και τις διευκολύνσεις που χρειάζεται ένα σύγχρονο σχολείο για να φέρει σε πέρας την αποστολή του τα εξής:

    
  1. Εξοπλισμός του εργαστηρίου Η.Υ. 

        Είναι άμεση και εκπαιδευτική ανάγκη να εξοπλισθεί το εργαστήριο Η.Υ. με:

    α)    1 φορητό υπολογιστή (Laptop)

    β)    10 PCs (H.Y.)

    γ)    Βιντεοπροβολέα με βάση στην οροφή (Video projector)

    δ)    1 μεγάλο Screen (Oθόνη) για προβολή

    ε)    1 διαδραστικός πίνακας



        Το εργαστήριο έχει εξοπλισθεί προσωρινά με τους υπολογιστές όλων των τάξεων, 8 συνολικά, έτσι στις τάξεις δεν υπάρχει κανένας υπολογιστής. Αυτό κατέστη αναγκαίο, για να γίνεται το μάθημα των Η.Υ. στο Προαιρετικό Ολοήμερο Σχολείο που λειτουργεί στο σχολείο μας. Ταυτόχρονα χρησιμοποιείται και από τους δασκάλους του πρωινού στα πλαίσια των μαθημάτων, όταν υπάρχει εκπαιδευτική ανάγκη.

        Λάβετε υπόψη ότι για τον εξοπλισμό που αφορά τα σημεία 1α), 1β) και 1γ) έχω απευθυνθεί με επιστολή μου στον Διευθυντή Δημοτικής Εκπαίδευσης (επιστολή ημ./νίας 22/9/2009 με θέμα: "Ηλεκτρονικός εξοπλισμός σχολείο Ασίνου") και πήρα απάντηση να προβούμε σε προσφορές για τα 10 PCs . Οι προσφορές αναμένεται να ολοκληρωθούν στις 30 Νοεμβρίου.






  2. Εξοπλισμός αίθουσας Πολλαπλής Χρήσης και Εκδηλώσεων

        Επιβάλλεται όπως εγκατασταθεί:

    α)    Σύστημα ήχου

    β)    Σύστημα ψύξης

    Και για τα δύο συστήματα θα γίνει μελέτη και θα βγούμε σε προσφορές. Για το 2α) έχει γίνει πρόβλεψη στον Προϋπολογισμό, αλλά για το 2β) δεν έχει γίνει μια τέτοια πρόβλεψη. Επιβάλλεται όμως, επειδή κατά τους καλοκαιρινούς μήνες η θερμοκρασία στην αίθουσα είναι ανυπόφορη. Αυτή η αίθουσα θα παραχωρείται και σε διάφορους φορείς για πολλές κοινωνικές εκδηλώσεις-επειδή δεν υπάρχει παρόμοια αίθουσα των 400 καθισμάτων σε καμιά από τις γειτονικές κοινότητες.




  3. Αξιοποίηση των γηπέδων ποδοσφαίρου, καλαθόσφαιρας και στίβου

        Επειδή άποψή μας είναι πως τα σχολεία που έχουν τέτοιες εγκαταστάσεις πρέπει να είναι ανοικτά προς τη νεολαία, ώστε αυτή να απασχολείται ωφέλιμα καθ' όλον το 24ωρο , επιβάλλεται να γίνουν τα εξής:

    α)    Ηλεκτροφωτισμός των σταδίων

    β)    Κατασκευή μίνι γηπέδου (futsal)

    γ)    Εξωτερικές τουαλέτες και αποδυτήρια



  4. Μεταφορά μαθητών από και προς Καννάβια-Αγ. Ειρήνη και Άγιο Γεώργιο Καυκάλου.

        Εκκρεμεί η περσινή καταβολή των κομίστρων στην εταιρεία Λεωφορείων που μεταφέρει τους μαθητές στα Καννάβια. Για να ξεκαθαρίσει το ζήτημα, τη φετινή σχ. χρονιά και να μεταφέρονται οι μαθητές του Δημοτικού και του Δημόσιου Νηπιαγωγείου με ξεχωριστό λεωφορείο και όχι με αυτό που μεταφέρει μαθητές στο Γυμνάσιο Σολέας, στάλθηκε επιστολή από τη Σχολική Εφορεία και το Σύνδεσμο Γονέων στο Διευθυντή Δημοτικής Εκπαίδευσης (βλ. συν. επιστολή ημ. 15/9/09 με θέμα: Μεταφορά μαθητών Περιφερειακού Δημοτικού και Δημόσιου Νηπιαγωγείου Ασίνου ), για να παρέμβει στο Τμήμα Οδικών Μεταφορών για οριστική επίλυσή του. Επιπλέον, ενημερώθηκε και ο υπουργός Συγκοινωνιών και Έργων κ. Νίκος Νικολαΐδης από τον πρόεδρο του Συνδέσμου Γονέων κ. Ανδρέα Πολυκάρπου, ο οποίος υποσχέθηκε να εξετάσει το θέμα.

    Τώρα έχει προκύψει και θέμα μη επιχορήγησης της μεταφοράς των μαθητών του Δημόσιου Νηπιαγωγείου εκ μέρους του Τμήματος Οδικών Μεταφορών. Επί τούτου έχει γραφτεί επιστολή που απευθύνεται στο Διευθυντή Δημοτικής Εκπαίδευσης και έχει επιδοθεί από τον πρόεδρο του Συνδέσμου Γονέων του Δημόσιου Νηπιαγωγείου κ. Μάριο Νεάρχου. 

      Ο διευθυντής
    Μιχάλης Μιχαήλ

Σύσταση Ομάδας Πρόληψης και Αντιμετώπισης της βίας στην οικογένεια και το σχολείο

Συστάθηκε  Ομάδα Πρόληψης και Αντιμετώπισης της βίας στην   οικογένεια και το σχολείο

            Η ως άνω ομάδα αποτελείται από τους εξής:

1.      Ελένη Πέτρου-Νεοκλέους       - Β.Δ/ντρια
2.      Εύη Χατζηβασιλείου   -δασκάλα
3.      Χριστίνα Ιωάννου        -Εκπαιδευτική Ψυχολόγος
4.      Δήμητρα Νικηφόρου -Επισκέπτρια Υγείας σχολείου

Υπεύθυνος της ομάδας είναι η Β. Δ/ντρια του σχολείου μας κ. Ελένη Πέτρου-Νεοκλέους.


Άλλες Επιτροπές που λειτουργούν είναι: 

Παρακολούθηση συναυλίας της Συμφωνικής Ορχήστρας Κύπρου

Την Πέμπτη 26 Νοεμβρίου και ώρα 10:00 π.μ. οι μαθητές της Δ, Ε και Στ καθώς και της Ειδικής Μονάδας, με τη συνοδεία των δασκάλων τους θα μεταβούν με λεωφορείο στο Δημοτικό Θέατρο Στροβόλου, για να παρακολουθήσουν ένα ρεπερτόριο της κρατικής συμφωνικής ορχήστρας με θέμα "μουσικές εμπνεύσεις".  Το πρόγραμμα, που γίνεται κατόπιν συστάσεως της επιθεωρήτριας μουσικής του σχολείου μας κ. Ερασμίας Ρουσιά, διαρκεί μια ώρα,τελειώνει στις 12:00 το μεσημέρι. Έτσι τα παιδιά θα επιστρέψουν στο σχολείο στις 1: 00 μ.μ.

Σχολική Αργία-30 Νοεμβρίου

Τη Δευτέρα, 30 Νοεμβρίου 2009, είναι η σχολική αργία του σχολείου μας, μέρα του πολιούχου αγίου της κοινότητας, στην έδρα της οποίας ανήκει το σχολείο μας. Έτσι δε θα έχουμε σχολείο.
Όμως το σχολείο θα κάνει αισθητή την παρουσία του, εκπροσωπώντας το στον εκκλησιασμό στην εκκλησία του Αποστόλου Ανδρέα στο Νικητάρι, ο κ. Γιώργος Κουρουκλάρης δάσκαλος του σχολείου.
Οι μαθητές από το Νικητάρι θα παρουσιαστούν στην εκκλησία ντυμένοι με την επίσημη στολή τους.
Θα διευθετηθεί και ομάδα 6 παιδιών που θα κρατούν τα εξαπτέρυγα.
Η διεύθυνση του σχολείου ευχαριστεί πολύ το κ. Γιώργο που από μόνος του προθυμοποιήθηκε να αναλάβει την επιμέλεια του εκκλησιασμού στο Νικητάρι. Τέτοιες πρωτοβουλίες είναι αξιοπρόσεκτες και ευπρόσδεκτες.

Εκκλησιασμός στην Αγ. Αικατερίνη Βυζακιάς

Σήμερα, Τετάρτη 25 Νοεμβρίου, το πρωί, όλοι οι μαθητές με τη συνοδεία των δασκάλων τους μετέβησαν με λεωφορείο στην εκκλησία της Αγίας Αικατερίνης για εκκλησιασμό, επειδή πανηγύριζε ο ναός επειδή γιόρταζε η πολιούχος αγία της κοινότητας.

Στη Θεία Λειτουργία χοροστατούσε ο πανιερότατος μητροπολίτης Μόρφου κ. κ. Νεόφυτος. Οι μαθητές παρακολούθησαν τη λειτουργία, πήραν μερικοί από αυτούς τα εξαπτέρυγα και τέλος πολλοί κοινώνησαν-όσοι νήστεψαν  από την προηγούμενη μέρα.
Στο κήρυγμά του ο πανιερότατος αναφέρθηκε στους μαθητές και στην υποχρέωσή τους να μάθουν γράμματα, αλλά παράλληλα πρέπει και όταν τσακώνονται να ζητούν συγγνώμη, να συγχωρούν.
Όταν τέλειωσε η λειτουργία και βγήκαμε έξω μας περίμενε μια έκπληξη. Στο προαύλιο ήταν στρωμένα τραπέζια γεμάτα διάφορα εδέσματα και χυμούς. Ο πρόεδρος του Κοινοτικού Συμβουλίου Βυζακιάς κ. Σωτήρης Νεοπτολέμου κέρασε όλα τα παιδιά και τους παρευρισκόμενους. Γι' αυτό τον ευχαριστούμε. Ιδιαιτέρως τον ευχαριστούμε, που είχε την ευγενή καλοσύνη να χορηγήσει τα κόμιστρα των λεωφορείων τα οποία μετέφεραν τα παιδιά στην εκκλησία.
Γύρω στις 10:15 επιστρέψαμε στο σχολείο.

Τρίτη 24 Νοεμβρίου 2009

Η διατροφή των αρχαίων Ελλήνων

Η ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ


Οι Έλληνες στα αρχαία χρόνια φημίζονταν για τα κρασιά και τα φρούτα τους. Ακόμα η διατροφή των Αρχαίων Ελλήνων ήταν εντελώς διαφορετική από την δική μας. Άγνωστα φαγητά για αυτούς ήταν τα παρακάτω: το ρύζι, η ζάχαρη, το καλαμπόκι, ο καφές, οι ντομάτες και τα ζαρζαβατικά (μελιτζάνες, πιπεριές, μπάμιες), τα πορτοκάλια και τα λεμόνια, το κακάο και διάφορα μπαχαρικά, τα ποικίλα ποτά, ακόμη το ούζο και τα ζυμαρικά.

Μονάχα σε πλούσια δείπνα περίπου τον 5ο π. Χ. αιώνα μπορούσε κανείς να δει τυρί τις Αχαΐας, σύκα και μέλι της Αττικής, «αίθοπα οίνο» από τη Χίο και τη Λέσβο, θαλασσινά από τις πλούσιες ακτές της Εύβοιας, δαμάσκηνα από τη Δαμασκό της Συρίας, κριθαρένιο ψωμί από την Πύλο, φάβα ή ζωμό από μπιζέλια, τηγανίτες βουτηγμένες στο λάδι και γαρνιρισμένες με μέλι, τυρί αλογίσιο που έτρωγαν μόνο οι πολεμοχαρείς, βραστούς βολβούς, ραπάνια για να φεύγει το μεθύσι και βέβαια τις πίτες της Αθήνας, παραγεμισμένες με τυρί, μέλι και διάφορα επαλείμματα.



Χρήστος Γιαννακού

Λεόντιος Σαμμούτης

Σωτήρης Χρυσάφη



Εδέσματα και συνταγές

Οι αρχαίοι Έλληνες φρόντιζαν τα τραπέζια τους να είναι πλούσια στα γεύματα και στο δείπνο. Συνήθως υπήρχαν ψωμί, γλυκίσματα, φρούτα, ελιές, πίτες, κρέατα, χορταρικά και κυρίως άφθονο κρασί. Τα όσπριά τους ήταν τα φασόλια, οι φακές, τα ρεβίθια, τα μπιζέλια και τα κουκιά. Όμως τα προτιμούσαν σε πουρέ.

Οι περισσότεροι κάτοικοι στα σπίτια τους είχαν ψωμί, λουκάνικα, γλυκίσματα, σύκα, μέλι, τυρί, τσίχλες, σπουργίτια και χταπόδια. Ένα από τα απαραίτητα αγαθά ήταν το λάδι. Το χρησιμοποιούσαν και για το φαγητό και για να αλείφουν τους αθλητές. Το έβγαζαν από άγουρες ελιές για να το βάζουν στις σαλάτες τους. Όμως για τα γλυκίσματα τους προτιμούσαν το λάδι που το έβγαζαν από τα καρύδια και τα αμύγδαλα.

Ένα άλλο αγαθό ήταν το γάλα και το τυρί, που ήταν δύο σπάνια αγαθά. Επίσης τα σκόρδα και τα κρεμμύδια δεν έλειπαν από το καθημερινό τους μενού. Οι φτωχοί συνήθιζαν να τρώνε ψαρόσουπα.

Ένας ζωμός που ευχαριστούσε ιδιαίτερα τον Ηρακλή ήταν ο ζωμός από μπιζέλια. Οι Έλληνες έτρωγαν περισσότερο το ψάρια από το κρέας.

Ένα έδεσμα ήταν ο Κάνδουλος, φαγητό της Μικράς Ασίας. Ο Μύττωνας ήταν μια πίττα με τυρί ανακατεμένο με μέλι και σκόρδα. Όμως οι πιο περίφημες πίττες ήταν της Αθήνας.

Οι Αθηναίοι δεν συνήθιζαν να αρχίζουν το γεύμα ή το δείπνο τους με σούπα γιατί τους κοβόταν η όρεξη. Στη Σπάρτη τις γιορτινές μέρες, δεν έτρωγαν τόσο πολύ όπως οι υπόλοιποι Έλληνες.

Με λίγα λόγια οι περισσότεροι Έλληνες ήταν καλοφαγάδες και τα σπίτια τους γεμάτα με τόσα αγαθά που ξεπερνούσαν και μια υπεραγορά.

Χαρά Σωκράτους

Μαρία Πολυδώρου

Ο πολύτιμος άρτος των αρχαίων

Τα δημητριακά αποτελούσαν την αποτελούσαν την κύρια βάση της διατροφής για τους αρχαίους Έλληνες. Όμως τόσο το σιτάρι όσο και το κριθάρι δεν ήταν άφθονο για τους αρχαίους, έτσι αναγκάζονταν να το εισαγάγουν από άλλα μέρη του κόσμου.

Το πιο συνηθισμένο καθημερινό ψωμί για τους αρχαίους ονομαζόταν μάζα. Ήταν ζυμωμένο σε γαλέτες φτιαγμένο από αλεύρι και κριθάρι.

Στη ζύμη του ψωμιού έβαζαν διάφορα καρυκεύματα όπως μάραθο, δυόσμο και μέντα για να πάρει μια διαφορετική νοστιμάδα . Ακόμη έβαζαν το απαραίτητο συστατικό το αλάτι.

Ακόμη οι αρχαίοι είχαν αυτά τα είδη ψωμιού:


Το σιμιγδαλένιο


Το ψωμί από χοντράλευρο


Το ψωμί από διάφορα γεννήματα


Το ψωμί από κεχρί

Οι Αθηναίοι επειδή αγαπούσαν το ψωμί τους έδιναν διάφορα ονόματα ανάλογα με το ψήσιμο τους:

Ιηνίτης

Εσχαρίτης


Άρτο τυροέντα


Λαγάνες

Ακόμη το όφωρος ήταν ένα γλύκισμα από ζύμη, σουσάμι και μέλι .

Οι αρχαίοι εκτιμούσαν περισσότερο από εμάς το ψωμί. Η μεγάλη ποικιλία του ψωμιού εθεωρείτο πολυτέλεια.

Κατερίνα Πιρμέττη

Κωνσταντίνα Μιχαήλ



Λαχανικά

Τα λαχανικά στην αρχαία Ελλάδα και συγκριμένα στην Αρχαία Αθήνα ήταν σε σπουδαία ζήτηση κι όχι μόνο για τους οπαδούς του Πυθαγόρα που τα προτιμούσαν μια κι απέφευγαν να τρώνε όσο έχουν ζωή .

Οι Αρχαίοι Αθηναίοι αγαπούσαν πολύ τα λαχανικά. Πολλά σπίτια είχαν χωράφια με κήπους στους οποίους καλλιεργούσαν , σκόρδα, κρεμμύδια , κουκιά, φασόλια, μπιζέλια, λούπινα, βολβούς, μαρούλια, αγκινάρες, βλίτα, ρεβίθια και φακές. Τα μανιτάρια, τα μάραθα, τα σπαράγγια και διάφορα άλλα χορταρικά.

Τα κολοκοποειδή ήταν περισσότερο γνωστά στην Αίγυπτο. Τα σκόρδα ήταν χρήσιμα για τους αρχαίους.

Γενικά τα χορταρικά σερβιρίζονταν με φτιαγμένη από λαδόξυδο σάλτσα. Παρόλα αυτά ένα περιβόλι με δέντρα και λαχανικά ήταν το όνειρο των αρχαίων.

Ακόμη και οι βασιλιάδες τα λαχταρούσαν. Συγκεκριμένα ο Άτταλος ο Γ΄ στον λαχανόκηπό του καλλιεργούσε κόκαλα, ελλέβορο και κώνειο. Οι αρχαίοι Έλληνες αγαπούσαν τα λαχανικά και για αυτό λαχταρούσαν να έχουν ένα λαχανόκηπο σπίτι τους.

Βέβαια τα λαχανικά ήταν χρήσιμα για την ζωή τους. Από τα λαχανικά των αρχαίων τα κουκιά είτε βρασμένα είτε ψημένα είτε με πουρέ ήταν το πιο αηδιαστικό φαγητό για τους οπαδούς του Πυθαγόρα. Τα υπόλοιπα όμως λαχανικά είναι νόστιμα για όλους πιστεύω.





Ανδρέας Μαυρομούστακος

Ιάκωβος Μηνά



Τα φρούτα των αρχαίων Ελλήνων

Οι αρχαίοι αγαπούσαν πολύ τα φρούτα. Η αγάπη τους για τα φρούτα έπεισε τους ποιητές να αφιερώσουν μερικούς στίχους σ' αυτά.

Παλαιά μερικά φρούτα ονομάζονταν διαφορετικά. Οι Ρόδιοι και οι Σικελοί έλεγαν τα δαμάσκηνα «βράβυλα» και άλλοι «κοκκύμπλα». Τα γλυκά μήλα τα έλεγαν «Ορβίκλατα». Τα κυδώνια τα έλεγαν «στρουθιά» και «κοδύματα». Τα ροδάκινα ήταν γνωστά στους Πέρσες και είχαν το ίδιο όνομα με τα δαμάσκηνα. Τα σταφύλια ήταν πολύ περιζήτητα και όσοι τα καλλιεργούσαν τα έβλεπαν σαν κρασί.

Τα πιο αγαπημένα φρούτα των αρχαίων ήταν τα σύκα και πολλοί τα έκαναν μυστική εξαγωγή. Στην Αχαΐα οι συκιές τους ωρίμαζαν τον χειμώνα και οι καρποί τους λέγονταν «κοδώνια σύκα».

Γενικά οι αρχαίοι Έλληνες λάτρευαν πολύ τα φρούτα και ακολουθούσαν την Μεσογειακή Διατροφή.

 

 

 

 

Εύα Ιωσηφίδου

Μαρία Χατζηγεωργίου

Κυνήγι

Το κυνήγι, κυρίως με τα τόξα, το αγαπούσαν όλοι οι πολεμιστές, αφού ήταν άφθονο στην αρχαία εποχή και υπήρχαν μεγάλες εκτάσεις όπου δεν πατούσε ανθρώπινο πόδι.

Οι αρχαίοι έτρωγαν όχι μόνο τα περιστέρια αλλά κι όλα τα πετούμενα, ακόμη και τα μικρά σπουργίτια, εκτός από τα κοράκια γιατί είχαν σκληρό και στυφό κρέας. Απέφευγαν όμως να τρώνε και τα ορτύκια, αφού τα φυλάγανε για τις αξιολάτρευτες ορτυκομαχίες τους.



Τα προϊόντα του κυνηγιού ήταν ακόμη, κυρίως, τσίχλες, συκοφάγοι, κοτσύφια, πέρδικες, ψαρόνια, αγριόπαπιες, χήνες κ.λ.π. Αλλά από τα πιο ζηλευτά θηράματα ήταν οι αγριόχοιροι, τα ελάφια και τα ζαρκάδια, που ζούσαν τότε σε όλα τα ελληνικά βουνά.



Τέλος τα αγαθά του κυνηγιού θεωρούνταν από τους αρχαίους ως τα πιο νόστιμα.



Αντώνης Αντωνίου

Δάνος Γερολεμίδης

Κωνσταντίνος Στυλιανού

Το κρασί



Το κρασί ήταν κάτι το απαραίτητο στα γεύματα των αρχαίων. Όμως δεν έπιναν το κρασί όπως εμείς , αλλά νερωμένα , όχι μόνο με γλυκό , αλλά και με θαλασσινό νερό.

Οι αρχαίοι έβαζαν συχνά μέσα στο κρασί τους και διάφορα αρώματα, όπως θυμάρι, μέντα, γλυκάνισο, δεντρολίβανο, μύρτια και μέλι.

Τα σταφύλια τα έβαζαν σε μέρος που να τα βλέπει καλά ο ήλιος. Ύστερα τα πατούσαν, με χορούς και τραγούδια , κι άφηνα το μούστο να βράσει πέντε μέρες μέσα σε ένα μεγάλο πιθάρι.

Ο κάθε τόπος στην αρχαία Ελλάδα είχε και το δικό του τρόπο παρασκευής του κρασιού. Για να διατηρήσουν το μούστο, όλοι έριχναν και νερό αλατισμένο όπως και διάφορα αρώματα.

Στην αρχαία Ελλάδα τα γνωστότερα είδη κρασιού ήταν τέσσερα. Το άσπρο, το κιτρινωπό, το μαύρο και το κόκκινο.

Η αγάπη των αρχαίων για το κρασί ήταν μεγάλη. Έτσι φρόντιζαν να υπάρχει τις περισσότερες φορές στο τραπέζι τους.

Μέσα από όλα αυτά καταλαβαίνουμε πως το κρασί αντιπροσώπευε τους αρχαίους Έλληνες και αυτοί το λάτρευαν αφού ήταν απαραίτητο για την ζωή τους.

 

Ανδρονίκη Κυπριανού

Άρτεμις Κωνσταντίνου

Μπαχαρικά

Οι Έλληνες φαίνεται να έδειχναν ιδιαίτερη προτίμηση στα αρτύματα και στα διάφορα καρυκεύματα που έδιναν πικάντικες γεύσεις στα φαγητά τους.

Η λέξη πιπέρι πρέπει να είναι ξένη επειδή καμία ελληνική λέξη δεν τελειώνει σε (ι) εκτός από το μέλι. Το μαύρο πιπέρι είναι το πιο σπάνιο και περιζήτητο . Επίσης στόλιζαν τα φαγητά τους με σμύρνη, κάππαρη, ρίγανη , θυμάρι , κύμινο , και διάφορα αλλά . Όμως εκείνη οι έμποροι που τολμούσαν να φέρουν πιπέρι ή αλλά μπαχαρικά στην Αθήνα από τις αγορές της ανατολής κινδύνευαν να κατηγορηθούν σαν κατάσκοποι του βασιλιά των Περσών .

Παρόλα αυτά όμως βλέπουμε πως οι Έλληνες έχουν πλούτο μπαχαρικών .



Ανδρέας Μυλόρδος

Αλέξανδρος Γεωργίου

Το μέλι

Μια και η ζάχαρη ήταν άγνωστη στους αρχαίους, το μέλι ήταν κάτι από τα απαραίτητα για την καθημερινή διατροφή τους και βέβαια για τα γλυκίσματά τους που ήταν αγαπητά σε όλους. Τις θρεπτικές ιδιότητες του μελιού δεν της αγνοούσε κανένας και πίστευαν ότι ήταν θείο δώρο. Ιδιαίτερα γνωστό ήταν το μέλι της Αττικής, το περίφημο θυμαρίσιο μέλι. Πολλές φορές γέμιζαν μεγάλους αμφορείς με μέλι και το ανακάτευαν με κρασί για να κάνουν τις σπουδές , τόσο στους θεούς που τιμούσαν , όσο και στις ψυχές των νεκρών.

Λάμπρος Δημητρίου

Στέφανος Ανδρέου

Κωνσταντίνος Σολωμού

Μάριος Μιχαήλ

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΣΙΝΟΥ

Βιβλιογραφική αναφορά:

Χρήστου Μότσια, «Τι έτρωγαν οι Αρχαίοι»

Αμαλίας Ηλιάδη, «Η Διατροφή των Αρχαίων Ελλήνων»

Τάξη Στ΄

Σχολική χρονιά 2009-2010


Η διατροφή των αρχαίων Ελλήνων- από μαθητές της Στ΄ τάξης

Έρευνα από τα παιδιά

  ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΣΙΝΟΥ
Ε.Δ.Σ.Π.Υ
  Αποτελέσματα έρευνας που διεξήχθη  στο σχολείο μας με τη μορφή ερωτηματολογίου την χρονική περίοδο 16/11/09-20/11/09
  Δόθηκαν σε όλους τους μαθητές τα πιο κάτω ερωτηματολόγια.
Τι σου αρέσει και σε κάνει ευτυχισμένο στο σχολείο σου;
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
  Τι σου αρέσει και σε κάνει ευτυχισμένο στο σχολείο σου;
  Συμπλήρωσαν το ερωτηματολόγιο 91 μαθητές.
  Δόθηκε ιδιαίτερη βοήθεια μόνο σε μαθητές της Α΄ τάξης και της Ειδικής Μονάδας του σχολείου μας.
  Τα παιδιά μπορούσαν να δώσουν περισσότερες από μία απαντήσεις.

   Οι δημοφιλέστερες απαντήσεις που δόθηκαν είναι:
  Να παίζω με τους φίλους μου
  Να παίζω διάφορα παιχνίδια (κυνηγητό, κρυφτό, επιτραπέζια, χόκεϊ, ποδόσφαιρο, καλαθόσφαιρα, κόκαλο, λύκους και αρνάκια, χάντμπολ)
  Οι πολλές αίθουσες για ειδικά μαθήματα (επιστήμης, τέχνης, υπολογιστών, γυμναστικής,
     εκδηλώσεων, κ.α.)
  Τα μεγάλα γήπεδα και το αμφιθέατρο
  Να διαβάζω
  Το κυλικείο
  Οι δάσκαλοί μας
  Οι σχολικές εκδρομές
  Τι σου αρέσει και σε κάνει ευτυχισμένο στο σχολείο σου;
(ποσοστιαία αναλογία)
  Τι δεν σου αρέσει στο σχολείο και θα ήθελες αν είχες τη δυνατότητα ν’ αλλάξεις;
  Ακολουθήθηκε η ίδια διαδικασία με το πρώτο ερωτηματολόγιο.
  Συμπλήρωσαν κι αυτό το ερωτηματολόγιο 91 μαθητές  και μπορούσαν να δώσουν κι εδώ περισσότερες απαντήσεις.

  Οι δημοφιλέστερες απαντήσεις που δόθηκαν είναι:
  Θα προτιμούσα στο γήπεδο του ποδοσφαίρου να υπήρχε γρασίδι
  Θα ήταν καλό να υπάρχουν κάδοι ανακύκλωσης στο σχολείο μας
  Θα προτιμούσα στο σχολείο να υπήρχαν περισσότερα δέντρα και λουλούδια (ομορφιά και σκιά)
  Ν’ αλλάξουμε τις βρύσες του σχολείου (σπατάλη νερού)
   Θα ήταν καλό να υπήρχαν παιχνίδια στην αυλή του σχολείου (παιδότοπος)
  Δεν μου αρέσει όταν τσακώνομαι με τους φίλους μου (με σπρώχνουν, με κοροϊδεύουν, δεν με παίζουν)
 

Τι δεν σου αρέσει στο σχολείο και θα ήθελες αν είχες τη δυνατότητα ν’ αλλάξεις;
 (ποσοστιαία αναλογία)
     Δόθηκαν επίσης και οι ακόλουθες απαντήσεις:
  Να παίζουμε περισσότερο ποδόσφαιρο
  Να ζωγραφίσουμε διάφορα σχέδια πάνω στους τοίχους του σχολείου μας
  Να υπάρχουν περισσότεροι Η/Υ στο σχολείο μας
  Ν’ ακούμε μουσική τα διαλείμματα.
  Συμπεράσματα
  Παρατηρούμε ότι και στα δύο ερωτηματολόγια οι φίλοι κατέχουν μια σημαντική θέση. Τα παιδιά νιώθουν ευτυχισμένα όταν παίζουν με τους φίλους τους και δεν τους αρέσει όταν τσακώνονται με τους φίλους τους.
  Οι απαντήσεις των παιδιών θα μπορούσαν να χωριστούν σε δύο κατηγορίες.
  Στην πρώτη κατηγορία ανήκουν οι απαντήσεις που σχετίζονται περισσότερο με το ίδιο το παιδί όπως φίλοι και παιχνίδια που παίζουν με τους φίλους και στη δεύτερη κατηγορία οι απαντήσεις που σχετίζονται με το σχολικό χώρο όπως αίθουσες και γήπεδα.
  Έχει παρατηρηθεί ότι οι απαντήσεις που ανήκουν στην πρώτη κατηγορία δόθηκαν από τα παιδιά των μικρότερων τάξεων (Α΄- Γ’), ενώ οι απαντήσεις που αφορούσαν τον σχολικό χώρο δόθηκαν από τα παιδιά των μεγαλύτερων τάξεων (Δ΄-Στ΄).



Γεωργία Μυλόρδου
(Μέλος της συντονιστικής ομάδας του Ε.Δ.Σ.Π.Υ του σχολείου μας) 

Σχέδιο Δράσης του Ευρωπαϊκού Δικτύου Σχολείων Προαγωγής Υγείας στο Ασίνου-σχ.χρ.2009-10

ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΠΡΟΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
LOGO (1)ENHPS
ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ 2009-2010


ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΣΙΝΟΥ


Συντονιστική Ομάδα

1.    Ελένη Πέτρου Νεοκλέους    Βοηθός Διευθύντρια
2.    Γεωργία Μυλόρδου              Δασκάλα
3.    Αγγέλα Χαραλάμπους          Δασκάλα Ειδικής Εκπαίδευσης
4.    Εύη Χατζηβασιλείου             Δασκάλα
5.    Δήμητρα  Νικηφόρου            Επισκέπτρια Υγείας
6.    Μαρία Σωκράτους                 Μέλος Συνδέσμου Γονέων
7.    Ανδρονίκη Κυπριανού           Μέλος Κεντρικού Μαθητικού Συμβουλίου      


ΘΕΜΑ: Αγκαλιάζω τον εαυτό μου και τους άλλους
                       Έτος προγράμματος  2ο

Στόχοι  Προγράμματος:

1.    Να αποκτήσουν αυτογνωσία και αυτοεκτίμηση
2.    Να αναγνωρίζουν, να σέβονται και να αποδέχονται τη διαφορετικότητα
3.    Να αποκτήσουν δεξιότητες συνεργασίας και επικοινωνίας με τους γύρω τους


Προγραμματιζόμενες Δραστηριότητες:
1.    Διεξαγωγή εργαστηρίων σε παιδιά και γονείς από ψυχολόγο του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού με θέμα την αυτογνωσία και την αυτοεκτίμηση.
2.    Οργάνωση δραστηριοτήτων στη Βιβλιοθήκη του σχολείου μας με στόχο την αυτογνωσία  και την αυτοεκτίμηση.
3.    Διεξαγωγή ομαδικών παιχνιδιών κατά το τρίτο διάλειμμα .
4.    Διοργάνωση ημερίδας με τη βοήθεια του ΑΓΟ, έτσι ώστε τα παιδιά να γνωρίσουν διάφορες δραστηριότητες.
5.    Λειτουργία σχολικού ραδιοφώνου κατά τα διαλείμματα με ανακοινώσεις, τραγούδια, θεατρικά, απαγγελίες-αφηγήσεις.
6.    Διεξαγωγή έρευνας για εύρεση και περιγραφή παραδοσιακών παιχνιδιών και διεξαγωγή τους στην αυλή του σχολείου.






Προγραμματιζόμενη Αξιολόγηση (Αρχική αξιολόγηση, παρακολούθηση εφαρμογής του προγράμματος, αξιολόγηση των διαδικασιών, αξιολόγηση αποτελέσματος)
Αρχική αξιολόγηση με θέμα: «Τι σου αρέσει και σε κάνει ευτυχισμένο στο σχολείο σου και τι όχι».
Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς θα ζητούνται σχόλια και θα παίρνονται συνεντεύξεις από μαθητές, γονείς και δασκάλους.
Τελική αξιολόγηση με θέμα: «Ποια ήταν η καλύτερη σου μέρα στο σχολείο».

Σάββατο 21 Νοεμβρίου 2009

Ἀσκηση Πολιτικής Άμυνας-Σεισμός

Την Τετάρτη 18 Νοεμβρίου 2009 και ώρα 12:00 το μεσημέρι, διεξήχθη στο σχολείο μας, στα πλαίσια εφαρμογής του Σχεδίου Πολιτικής Άμυνας του Σχολείου μας, η άσκηση σεισμού ἙΓΚΕΛΑΔΟΣ' . Το σενάριο προέβλεπε τις ενέργειες μετά από σεισμική δόνηση:  Κάλυψη όλων κάτω από τα θρανία ή γραφεία, ασφαλή εκκένωση του σχολείου μετά το πέρας του σεισμού, τήρηση διαδρομής προς τον τόπο συγκέντρωσης, φρούρηση του τόπου συγκέντρωσης από ομάδα περιφρούρησης, λήψη παρουσιών.

Οι "Λας" στην Αγ. Μαρίνα (Ξυλιάτου)

Την Τετάρτη 18 Νοεμβρίου και ώρα 9:00 π.μ. οι μαθητές των τάξεων  Γ΄, Δ΄ , Ε΄ και Στ΄ με τη συνοδεία των δασκάλων τους μετέβησαν με λεωφορείο στο Πολιτιστικό Κέντρο της Αγ. Μαρίνας Ξυλιάτου και παρακολούθησαν μουσική παράσταση από το παραδοσιακό μουσικό σχήμα " Οι Λας".




Η παράσταση τελούσε υπό την αιγίδα των Πολιτιστικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Παιδείας και έγινε με τη σύσταση της Επιθεωρήτριας Μουσικής του σχολείου μας κ. Ερασμίας Ρουσιά. Η παράσταση άρχισε στις 9:30 π.μ. και τέλειωσε η ώρα 10:30 π.μ.


Τα σχόλια των μαθητών και των δασκάλων ήταν ευνοϊκά. Η ορχήστρα ήταν εντυπωσιακή και συγκίνησε όλους τους παρευρισκόμενους. Οι μαθητές τραγούδησαν μαζί τους παραδοσιακά τραγούδια, που είχαν μάθει προηγουμένως με τη δασκάλα της μουσικής κ. Χρυσούλα Χρυσοστόμου. Ήταν μια επίσκεψη που άξιζε τον κόπο.

Σάββατο 14 Νοεμβρίου 2009

Διάλεξη στο σχολείο μας

Τη Δευτέρα 16 Νοεμβρίου 2009 έχουμε προσκαλέσει στο σχολείο μας την κ. Μαρία Ιωαννίδου από την Αρχή Ενέργειας για διάλεξη στην αίθουσα Εκδηλώσεων του σχολείου μας. Το θέμα της διάλεξης είναι:


  • Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και εξοικονόμηση και ορθολογική χρήση ενέργειας.


Οι μαθητές θα μοιραστούν σε 2 ομάδες: Η 1η ομάδα θα αποτελείται από τους μαθητές της Α, Β, Γ  τάξης και θα συμμετάσχει στη διάλεξη η ώρα 8:30 π.μ. μέχρι η ώρα 9:05 π.μ. Η 2η θα απαρτίζεται από τους μαθητές της Δ, Ε, και Στ και θα παρακολουθήσει τη διάλεξη μετά το διάλειμμα μέχρι τις 10:05 π.μ.
Περισσότερες πληροφορίες για το θέμα μπορεί να βρείτε στην ιστοσελίδα της Υπηρεσίας  Ενέργειας : http://www.cea.org.cy/CEA%20Greek/Home.html

Πέμπτη 12 Νοεμβρίου 2009

Παρακολούθηση μουσικού σχήματος "Οι Λας" στην Αγ. Μαρίνα-Ξυλιάτου

Την Τετάρτη 18 Νοεμβρίου και ώρα 9:00 π.μ. οι μαθητές των τάξεων  Γ΄, Δ΄ , Ε΄ και Στ΄ με τη συνοδεία των δασκάλων τους θα μεταβούν με λεωφορείο στο Πολιτιστικό Κέντρο της Αγ. Μαρίνας Ξυλιάτου, για να παρακολουθήσουν μουσική παράσταση από το παραδοσιακό μουσικό σχήμα " Οι Λας". Η παράσταση τελεί υπό την αιγίδα των Πολιτιστικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Παιδείας και γίνεται με τη σύσταση της Επιθεωρήτριας Μουσικής του σχολείου μας κ. Ερασμίας Ρουσιά. Η παράσταση αναμένεται να αρχίσει στις 9:30 π.μ. και να τελειώσει η ώρφα 11:00 π.μ. , οπότε και θα επιστρέψουμε στο σχολείο.

Τετάρτη 11 Νοεμβρίου 2009

Εκπαιδευτική Εκδρομή στα Καννάβια



Την Τετάρτη 11 Νοεμβρίου 2009, το σχολείο μας πραγματοποίησε εκπαιδευτική εκδρομή στα Καννάβια. Η διαδρομή ήταν μαγευτική. Περάσαμε έξω από τον Άγιο Γεώργιο του Καυκάλου και αφού αφήσαμε στα αριστερά μας το Δασικό Σταθμό της Καπουράς, ανηφορίσαμε προς τα Καννάβια, όπου μας περίμεναν ο κοινοτάρχης του χωριού κ. Ξενάκης Ξενοφώντος και ο Δασικός Λειτουργός υπεύθυνος του σταθμού της Καπουράς κ. Ανδρέας Πεττεμερίδης. Αφού μας καλωσόρισαν μπήκαν μπροστά με το αυτοκίνητό τους και άρχισε η ξενάγησή μας.


Πρώτος προορισμός μας ήταν τα λημέρια της Ε.Ο.Κ.Α. στα Σπήλια. Ανηφορίσαμε από το δρόμο που οδηγεί στην κατασκήνωση της Σ.Ε.Κ. , περάσαμε από την Αγ. Ειρήνη και ανεβήκαμε όλες τις απότομες και στενές στροφές και τέλος κατηφορίσαμε στα Σπήλια, παίρνοντας το δρόμο που οδηγεί στα λημέρια του Διγενή.
Μπήκαμε στο χωματόδρομο που ανηφόριζε προς τα λημέρια. Τα λεωφορεία πήγαιναν σιγά και προσεκτικά, παρόλο που ο δρόμος ήταν πολύ καθαρός και ξυσμένος από τα μηχανήματα που διέθεσε το Δασονομείο την προηγούμενη μέρα, κατόπιν δικής μας παράκλησης- γι' αυτό ευχαριστούμε θερμά τον κ. Αδρέα Πεττεμερίδη, που μας βοήθησε ώστε να καθαριστεί ο δρόμος και να φτάσουμε με ασφάλεια στον προορισμό μας. Μετά από μια μικρή περιπέτεια-μερικά παιδιά ζαλίστηκαν από την ανάβαση, άλλα φοβήθηκαν, φτάσαμε τελικά στο εθνικό μας προσκύνημα, στα λημέρια του αρχηγού της Ε.Ο.Κ.Α. του θρυλικού Διγενή.
Ο κ. Αδρέας Πεττεμερίδης μίλησε στα παιδιά στον οργανωμένο χώρο και ιστόρησε στα παιδιά τη μεγάλη μάχη που διεξήχθη στο χώρο κατά τον αγώνα της ΕΟΚΑ, όταν τα λημέρια περικυκλώθηκαν από τους Άγγλους, μετά από προδοσία. Εξύμνησε την εξυπνάδα αλλά και την στρατιωτική εκπαίδευση του Αυξεντίου, χάρη στους έξυπνους ελιγμούς του και την πανουργία του, προκάλεσε πραγματική πανωλεθρία στους Άγγλους αναγκάζοντάς τους να αλληλοπυροβολούνται νομίζοντας ότι πυροβολούσαν κατά της ΕΟΚΑ. Ο Αυξεντίου κατάφερε τελικά να γλυστρίσει ανάμεσά τους βοηθούμενος και από την ομίχλη που επικρατούσε στην περιοχή και να φτάσει πληγωμένος στα Καννάβια, όπου και φιλοξενήθηκε από τον ιερέα της κοινότητας στην εκκλησία της Παναγίας, για τρεις μέρες. Οι υπόλοιποι της ΕΟΚΑ, μαζί με τον αρχηγό Διγενή διέφυγαν προς την Κακοπετριά, χωρίς απώλειες.


Τα παιδιά χωρίστηκαν σε δύο ομάδες και με τη σειρά κατέβηκαν, παίρνοντας το μικρό μονοπάτι, στο αρχηγείο της ΕΟΚΑ, στο κρησφύγετο του Διγενή. Μερικά παιδιά τόλμησαν και μπήκαν μέσα. Δεν ήταν ψηλότερο από το ύψος ενός παιδιού της Α΄ τάξης. Μόλις και χωρούσε 6 άτομα καθισμένα. Ιερή συγκίνηση μας περιέλουσε, λογιζόμενοι τις θυσίες που έκαμαν τα παλληκάρια της ΕΟΚΑ, δίνοντας ακόμα και τη ζωή τους στο βωμό της λευτεριάς.
Η ώρα του κεραστικού, όμως έφτασε. Ο κοινοτάρχης Κανναβιών, ο κ. Ξενάκης, άνοιξε το πίσω μέρος του αυτοκινήτου του, που ήταν γεμάτο με άφθονα και όλων των ειδών κεραστικά-λουκανικόπιττες, κρουασάν, τυρόπιττες, διάφορα κέικ- καθώς και χυμούς και κέρασε όλα τα παιδιά. Τα παιδιά έφαγαν με πολύ όρεξη τα ωραία εδέσματα- γι' αυτό υπερευχαριστούμε τον κ. Ξενάκη που όχι μόνο μπήκε στον κόπο να μας συνοδέψει και να κεράσει τα παιδιά αλλά και ανέλαβε να πληρώσει το αγώγι των λεωφορείων.

Δευτέρα 2 Νοεμβρίου 2009

Χρήσιμες συνδέσεις- Links

ΕΛΑΤΕ ΓΙΑ ΜΑΘΗΜΑ:



  1. Art Attack
  2. NASA kids' club
  3. Μαθηματικά παιγνίδια
  4. Μαθηματικές ασκήσεις του BBC
  5. Ταινίες μικρού μήκους για την Κύπρο
  6. Παιγνίδια γνώσεων
  7. Μαθηματικά όλης της ύλης από το Νηπιαγωγείο ως το Λύκειο
  8. ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
  9. IQ Test με 30 ερωτήσεις-δοκιμάστε το. Σας δίνει και πιστοποιητικό δείκτη ευφυίας σας 

Εκπαιδευτικά βίντεο

1.  Κοινωνικό πείραμα που αξίζει να δείτε - Τι έγινε όταν έδωσαν πίτσα σ' έναν άστεγο

Ένα κοινωνικό πείραμα έκαναν οι ET και Dennis του OCK TV. Στην αρχή θα τους δείτε να παριστάνουν τους φτωχούς και πεινασμένους και να ζητάνε από πολλούς ανθρώπους λίγο από το φαγητό τους. Κανείς μα κανείς δεν το μοιράζεται μαζί τους. Όταν όμως δίνουν μια πίτσα σε έναν άστεγο που πραγματικά την έχει ανάγκη, εκείνος δεν διστάζει στιγμή να την απολαύσει μαζί τους. Το τι συμβαίνει στο τέλος του βίντεο είναι στ' αλήθεια συγκινητικό και δίνει σε όλους μας ένα γερό μάθημα ανθρωπιάς. Δείτε το βίντεο..Ζητώντας φαγητό από αγνώστους 

2. ΑληθινήΑγάπη - Μια λέαινα συναντά τον άνθρωπο που την έσωσε. Δείτε το συγκινητικό βίντεο
Ο δεσμός ανάμεσα σε ένα λιοντάρι και έναν άνθρωπο μπορεί να γίνει πολύ δυνατός. Ο Βάλεντιν Γκρουένερ έσωσε από βέβαιο θάνατο τη λέαινα Σίγκρα, πριν από δυόμιση χρόνια. Δείτε τι συνέβη όταν ο Βάλεντιν άνοιξε την πόρτα του κλουβιού της λέαινας για να τη «χαιρετίσει». Δείτε το βίντεο ... Η ευγνωμοσύνη ενός άγριου ζώου

Κυριακή 1 Νοεμβρίου 2009

Ενδιαφέρουσες Ιστοσελίδες

Ο καιρός από τη Μετεωρολογική Υπηρεσία
Ο καιρός από το διαδίκτυο Ο καιρός της Κύπρου
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού
Π.Ο.Ε.Δ.
Επιτροπή Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας
Δείτε τα email σας
Εγκύκλιοι Δημοτικής Εκπαίδευσης
Άλλες Χρήσιμες Συνδέσεις
Μηχανές Μετάφρασης:

  1. Systran Plus
  2. worldlingo


Εκπαιδευτική εκδρομή στα Καννάβια

Την Τετάρτη 11 Νοεμβρίου 2009 το πρωί, όλοι οι μαθητές του σχολείου με τη συνοδεία των δασκάλων τους θα πραγματοποιήσουν εκπαιδευτική εκδρομή στα Καννάβια, όπου θα φιλοξενηθούν και θα ξεναγηθούν από παράγοντες της κοινότητας.
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει:
  • Μετάβαση στα Καννάβια, παραλαβή του υπεύθυνου στο Δασικό Σταθμό Καπουράς κ. Ανδρέα Πεττεμερίδη και του κοινοτάρχη κ. Ξενάκη Ξενοφώντος.
  • Μετάβαση στα λημέρια του Διγενή με λεωφορεία. Ξενάγηση επί τόπου από τον κ. Ανδρέα Πεττεμερίδη.
  • Κέρασμα προγεύματος από τον κοινοτάρχη Κανναβιών κ. Ξενάκη Ξενοφώντος.
  • Επιστροφή στην Αγία Ειρήνη. Επίσκεψη στην εκκλησία του Σταυρού για να θαυμάσουμε τις ωραίες τοιχογραφίες που φιλοτεχνούν το ναό.
  • Μετάβαση στο ναό της Παναγίας στα Καννάβια. Επίσκεψη στα μνημεία των ηρώων της κοινότητας Χαράλαμπου Πεττεμερίδη και Ανδρέα Πατσαλίδη.
  • Τέλος, θα καταλήξουμε στο κέντρο του Αυξέντη για φαγητό. 
Υπολογίζουμε να επιστρέψουμε στο σχολείο γύρω στη 1:30 μ.μ. και άρα τα παιδιά θα φτάσουν στις κοινότητές τους με 1/2 ώρα καθυστέρηση.

Συνάντηση μαθητών με Ομοσπονδίες Αθλητισμού

Την Παρασκευή, 6 Νοεμβρίου 2009 και ώρα 7:45 π.μ. οι μαθητές των τάξεων Δ΄, Ε΄, Στ΄ θα μεταβούν με τη συνοδεία των δασκάλων τους, πλην αυτών της Ε΄ τάξης που θα τους συνοδεύσει ο κ. Γιώργος Γεωργίου- η Β.Δ. κ. Ελένη θα παραμείνει στο σχολείο, γιατί θα αναπληρώνει το Διευθυντή κ. Μιχάλη που απουσιάζει σε τακτικά μαθήματα επιμόρφωσης κάθε Παρασκευή, και θα επισκεφτούν στη Λευκωσία  τις Ομοσπονδίες Αθλητισμού διαφόρων αθλημάτων, για να διδαχτούν τους κανόνες διεξαγωγής τους και να παρακολουθήσουν επιδείξεις διαφόρων αθλημάτων. Οι μαθητές θα επιστρέψουν στο σχολείο πριν τη  1:00 μ.μ.

Συνάντηση επικοινωνίας δασκάλων-γονιών

Την Τετάρτη 4 Νοεμβρίου 2009 και ώρα 7:00 μ.μ. θα πραγματοποιηθεί στο σχολείο μας η πρώτη συνάντηση γνωριμίας και επικοινωνίας γονιών-δασκάλων. Το πρόγραμμα έχει ως εξής:

  1. Συνάντηση υπεύθυνων δασκάλων με γονείς στις τάξεις των παιδιών τους (7:00-7:30)
  2. Συγκέντρωση στην αίθουσα Εκδηλώσεων-Πολλαπλής Χρήσης (7:30-8:00), όπου θα ακολουθήσουν:

  • Χαιρετισμός και σύντομη ομιλία από το διευθυντή του σχολείου
  • Χαιρετισμός από τον πρόεδρο του Συνδέσμου Γονέων
  • Απάντηση σε απορίες, ερωτήσεις και ανησυχίες των Γονιών
  • Δεξίωση των παρευρισκομένων