Παρασκευή 30 Απριλίου 2010

Η μέρα της γης στο σχολείο μας



Τα παιδιά εκτός από το πρόγραμμα ανακύκλωσης , έστησαν περίπτερο ενημέρωσης στην αυλή του σχολείου,

θέλησαν να καθαρίσουν τους κήπους του σχολείου, να σκαλίσουν και να περιποιηθούν τα δέντρα της αυλής, για να γιορτάσουν έτσι πρακτικά, χωρίς τυμπανοκρουσίες τη μέρα τη γης.
Ακολουθούν μερικές φωτογραφίες από τις εργασίες στην αυλή του σχολείου.


















Πρόγραμμα ανακύκλωσης στο σχολείο μας

Οι μαθητές της Στ΄ τάξης, με συντονίστρια του προγράμματος της κ. Γεωργία Μυλόρδου, έστησαν περίπτερο στη μέση της αυλής για να ενημερώσουν όλους -μαθητές και δασκάλους για το πρόγραμμα ανακύκλωσης που θα εφαρμοζόταν στο σχολείο μας.
Το περίπτερο ενημέρωσης για την ανακύκλωση, ενημέρωνε για το ποια υλικά μπαίνουν στους κάδους ανακύκλωσης, τους οποίους προμηθεύτηκα τελευταία το σχολείο μας, που διαχωρίζονταν σε χαρτί, πλαστικό και γυαλί. Ακολουθούν μερικές φωτογραφίες από την εκδήλωση ενημέρωσης για την ανακύκλωση:







Πέμπτη 29 Απριλίου 2010

Στα Θυρανοίξια- γιορτή του Αγ. Γεωργίου στο Ποτάμι

Στον Εσπερινό του Αγ. Γεωργίου στο Ποτάμι, στις 22 Απριλίου 2010 και ώρα 6:30 μ.μ. τέλεσε ο πανιερότατος Μητροπολίτης Μόρφου κ.κ. Νεόφυτος, τα Θυρανοίξια του νέου ναού του αγ. Γεωργίου στο Ποτάμι.
Την επόμενη μέρα, Παρασκευή 23 Απριλίου, οι μαθητές μας εκκλησιάστηκαν στον ίδιο ναό, ο οποίος πανηγύριζε τη μέρα της γιορτής του Αγ. Γεωργίου, και της θείας λειτουργίας είχε προστεί και πάλι ο πανιερότατος μητροπολίτης Μόρφου κ.κ. Νεόφυτος. Στη θεία κοινωνία, πολλά παιδιά κοινώνησαν, επειδή είχαν νηστέψει.
Μόλις βγήκαμε στο προαύλιο, η χορωδία μας τραγούδησε μερικά επίκαιρα τραγούδια, όπως το "τραγούδι του Αγ. Γεωργίου". Μετά κεράστηκαν όλα τα παιδιά από τα πλούσια εδέσματα που μας πρόσφεραν, μεταξύ των οποίων και λοκμάδες.
Τη μεταφορά, την πρόσφερε η εταιρεία λεωφορείων Νικηταρίου, την οποία και ευχαριστούμε.
Περάσαμε πολύ όμορφα! Μερικές στιγμές ...  ακολουθούν:








Εκπαιδευτική επίσκεψη στα Παγκύπριο Γυμνάσιο- μουσείο, Κρύπτη Κυπριανού, μνημείο Ελευθερίας

Στις 21 Απριλίου 2010 η Δ΄ και Ε΄ τάξη μαζί με την Ειδική Μονάδα επισκέφτηκαν το Παγκύπριο Γυμνάσιο, ειδικά το Μουσείο που στεγάζει καθώς και την κρύπτη του Αρχιεπισκόπου Κυπριανού στην οποία φιλοξένησε Ελλαδίτες, μέλη της Φιλικής Εταιρείας που τον επισκέφτηκαν κρυφά στην Αρχιεπισκοπή.







Στολή μαθήτριας Παγκύπριου Γυμνάσιου

Στολή μαθητή παγκύπριου Γυμνάσιου

παραδοσιακές στολές εποχής

όργανα της μπάντας του Παγκύπριου Γυμνάσιου

οπτικοακουστικά μέσα εποχής

όργανα επιστήμης

χάρτες επιστήμης

τμήμα ανθρωπολογίας-βιολογίας


Μετά τα παιδιά ξεναγήθηκαν στο χώρο της κρύπτης του Κυπριανού, ή όπως ονομάζεται πιο σωστά "Κρύπτη των Φιλικών" , στον οποίο χώρο, ο εθνομάρτυρας αρχιεπίσκοπος Κύπρου Κυπριανός φιλοξένησε τους αντιπρόσωπους της Φιλικής Εταιρείας που τον όρκισαν στη Φιλική Εταιρεία

Περιφερειακοί αγώνες στίβου

Στις 21 Απριλίου 2010 και ώρα 9:00 π.μ. πραγματοποιήθηκαν στο Μακάριο στάδιο οι Περιφερειακοί αγώνες στίβου της αθλητικής Περιφέρειας Περιστερώνας, στην οποία ανήκουν τα σχολεία Περιστερώνας, Αστρομερίτη, Ασίνου και Αγ. Μαρίνας-Ξυλιάτου.
Συμμετείχαν όλα τα παιδιά της Στ΄ τάξης όλων των σχολείων. Στόχος των αγώνων είναι η ευγενής άμιλλα στην άσκηση και όχι ο ανταγωνισμός και ο πρωταθλητισμός. Στους αγώνες προσκλήθηκαν εκ μέρους του σχολείου όλοι οι επίσημοι για να επιδώσουν μετάλλια, εκ των οποίων παρευρέθηκαν ο πρόεδρος του Συνδέσμου Γονέων του Δημοτικού Σχολείου Ασίνου κ. Ανδρέας Πολυκάρπου και ο πρόεδρος της κοινότητας Ποταμίου κ. Γιαννάκης Ιωαννίδης, τους οποίους και ιδιαιτέρως ευχαριστούμε που μας τίμησαν με την παρουσία τους.
Αρκετοί μαθητές της Στ΄ τάξης πήραν μετάλλια, δηλ. 1η-3η θέση στους αγώνες, όπως ο Ιάκωβος Μηνά, η Μαρία Πολυδώρου, ο Ανδρέας Μαυρομούστακος, ο Μάριος Μιχαήλ, η Άρτεμις Κωνσταντίνου κ. ά.
Ακολουθούν μερικά στιγμιότυπα από τους αγώνες:
Οι πρόεδροι, Συνδέσμου Γονέων Ασίνου και Κοινοτικού Συμβουλίου Ποταμίου, που παρευρέθηκαν και επέδωσαν μετάλλια και διπλώματα στους αθλητές μας.





Επίδοση μεταλλίων από τον Πρόεδρο Κοινοτικού Συμβουλίου Ποταμίου κ. Γιαννάκη Ιωαννίδη

Επίδοση μεταλλίων από τον πρόεδρο του Συνδέσμου Γονέων κ. Ανδρέα Πολυκάρπου





Επίδοση μεταλλίων από τη Διευθύντρια του Περιφερειακού Δημοτικού Αγ. Μαρίνας-Ξυλιάτου 
κ. Ελένη Μιχαήλ


Τρίτη 20 Απριλίου 2010

Παραγωγικότητα-στόχοι





  1. Στόχος Εργασίας

Περιγράψτε τους ειδικούς στόχους της εργασίας και το όφελος που θα προκύψει για τη σχολική μονάδα.

(Μέγιστη Έκταση: 1 σελίδα)

Οι ειδικοί στόχοι ήταν οι ακόλουθοι:
  1. Οι μαθητές να γνωρίσουν την έννοια της παραγωγικότητας
  2. Να ευαισθητοποιηθούν σε θέματα εξοικονόμησης νερού, μείωση σπατάλης χαρτιού και εξοικονόμησης διδακτικού χρόνου
  3. Να μάθουν να εργάζονται ερευνητικά (να οργανώσουν και να διεξαγάγουν ένα πείραμα)
  4. Να μάθουν να εκμεταλλεύονται την τεχνολογία για να βρουν πληροφορίες, να παρουσιάζουν μια εργασία καθώς και να ενημερώνουν και να επικοινωνούν με διάφορους φορείς.
  5. Να εργάζονται ομαδικά
  6. Να ενημερώνουν συμμαθητές, δασκάλους και γονείς για τα θέματα με τα οποία έχουν ασχοληθεί.
Παρόλο που με το συγκεκριμένο θέμα έχει ασχοληθεί η Στ΄ τάξη, η οποία και του χρόνου θα φύγει από το σχολείο, πιστεύουμε ότι έχουν ευαισθητοποιηθεί και μικρότερα παιδιά για να μπορούν να συνεχίσουν αυτούς τους στόχους. Με τους κάδους ανακύκλωσης ελπίζουμε να δημιουργήσουμε μια στάση και ανάγκη για μείωση των σπαταλών σε ανακυκλώσιμα υλικά όχι μόνο στη σχολική μονάδα αλλά και στην ευρύτερη περιοχή.

[πίσω

Η παραγωγικότητα στην εκπαίδευση-Μείωση σπατάλης στο σχολική μονάδα

Στα πλαίσια του προγράμματος " Η παραγωγικότητα στην εκπαίδευση" 2009-2010, το σχολείο μας συμμετείχε με στοιχειοθετημένο θέμα τη "μείωση της σπατάλης στη σχολική μονάδα" . Την όλη εργασία σχεδίασε,συντόνιζε και επέβλεπε η κ. Γεωργία Μυλόρδου, την οποία η διεύθυνση του σχολείου συγχαίρει θερμά, για την εξαίρετη εργασία που έκαμε και παρουσίασε. Το πιο πάνω θέμα αφού αναλύθηκε, επικεντρώθηκε στα 3 πιο βασικά θέματα στα οποία εντοπίστηκε σπατάλη στη σχολική μας μονάδα. Αυτά είναι:
  1. Ο διδακτικός χρόνος (εργασίες.) (παρουσίαση)
  2. Το νερό (εργασία1) (εργασία2) (παρουσίαση)
  3. χαρτί    (ανακύκλωση) (παρουσίαση)








Η συντονίστρια (η κ. Γεωργία Μυλόρδου) εργάστηκε βασικά με τους μαθητές τις τάξης της (Στ΄) για καταρτισμό μελετών πάνω στο πάνω θέματα.  (βλ. περίληψη)
Τέθηκαν στόχοι (βλ. στόχους




Οι μαθητές είχαν ενεργή εμπλοκή σε κάθε στάδιο υλοποίησης της εργασίας. Μάλιστα η εμπλοκή στο διαγωνισμό προέκυψε και από εισήγηση μαθητή της τάξης.
Μετά τον καθορισμό του θέματος και των χωρισμών σε ομάδες, η κάθε ομάδα σχεδίασε και υλοποίησε κάποιου είδους έρευνα (καταμέτρηση, καταγραφή, παρατήρηση). Στη συνέχεια έγιναν συζητήσεις από τους μαθητές, όχι μόνο της ομάδας, αλλά γενικότερα από όλη την τάξη, αναζητήθηκαν λύσεις και πληροφορίες από συγκεκριμένες ιστοσελίδες και φορείς (τμήμα αναπτύξεως υδάτων, green dot) και σχεδιάστηκαν λύσεις, οι οποίες και εφαρμόζονται.
Οι συγκεκριμένες λύσεις εφαρμόστηκαν πρώτα από την Στ΄ τάξη και στη συνέχεια κλήθηκαν να τις εφαρμόσουν αφού ενημερώθηκαν και οι υπόλοιποι μαθητές του σχολείου.
Οι ίδιοι οι μαθητές μάλιστα ετοίμασαν ψηφιακές παρουσιάσεις και ενημερωτικά φυλλάδια με τα οποία ενημέρωσαν τους υπόλοιπους μαθητές του σχολείου.
Αξιολόγηση αποτελεσμάτων.Τι αναμένετε; 
  • Εφαρμόζονται οι «κανόνες» που έχουν καταρτιστεί από κάθε ομάδα και με βάση ομάδες-παρατηρητές μαθητών έχει παρατηρηθεί μείωση της σπατάλης του διδακτικού χρόνου και του νερού.
  • Για το χαρτί η συλλογή για ανακύκλωση βρίσκεται ακόμα σε αρχικά στάδια, αλλά οι μαθητές ήδη έχουν ευαισθητοποιηθεί και μάλιστα είναι πρόθυμοι να συλλέγουν ανακυκλώσιμα υλικά και από το σπίτι και να τα μεταφέρουν στους ειδικούς κάδους στο σχολείο.
  • Επίσης οι μαθητές της Στ΄ τάξης φροντίζουν να βοηθούν και να ενημερώνουν τα διαλείμματα τους υπόλοιπους μαθητές σε θέματα ανακύκλωσης και εξοικονόμησης νερού και χαρτιού. Σε κάθε αίθουσα διδασκαλίας έχουν αναρτηθεί οι «κανόνες» που έχουν ετοιμαστεί για την εξοικονόμηση διδακτικού χρόνου και προτρέπονται οι μαθητές να τους ακολουθούν.
Τα έντυπα μέσα (ενημερωτικά φυλλάδια και αφίσες) καθώς και η πορεία δράσης της κάθε ομάδας έχουν αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του σχολείου μας. Επίσης έχουν αναρτηθεί στο σχολικό χώρο και έχουν ενημερωθεί οι μαθητές μέσα από διάφορες παρουσιάσεις.
Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος λειτούργησε στο σχολικό χώρο περίπτερο στο οποίο υπήρχε έντυπο υλικό που έφτιαξαν οι μαθητές και ενημέρωναν οι ίδιοι τους συμμαθητές τους για εξοικονόμηση νερού, διδακτικού χρόνου και για τη συλλογή ανακυκλώσιμων υλικών με την ευκαιρία της αγοράς καλάθων ανακύκλωσης χαρτιού, γυαλιού, πλαστικού καθώς και αντίστοιχων μικρών καλάθων για περισυλλογή κυρίως χαρτιού από όλους τους χώρους του σχολείου.


Μείωση της σπατάλης στη σχολική μονάδα



5. Περίληψη

Περιγράψτε σε συντομία:

(Μέγιστη Έκταση: 1 σελίδα)
Το θέμα με το οποίο ασχοληθήκαμε ήταν η μείωση σπατάλης στο σχολικό χώρο και συγκεκριμένα με τη μείωση σπατάλης νερού, χαρτιού και διδακτικού χρόνου.

Μέχρι πέρσι οι κοινότητές μας (Βυζακιά, Νικητάρι, Ποτάμι) εντόπιζαν πρόβλημα έλλειψης νερού. Με τη λειτουργία του νέου περιφερειακού σχολείου εντοπίστηκε από μαθητές και δασκάλους η μεγάλη σπατάλη νερού που παρατηρείται. Ως πρώτο βήμα ήταν η αλλαγή των βρυσών από όπου έπιναν νερό οι μαθητές. Και με τις νέες όμως πιο «οικονομικές» βρύσες, με βάση μετρήσεων των ίδιων των μαθητών εντοπίζεται πάλι μεγάλη σπατάλη νερού. Μέσα από συζήτηση των ίδιων των μαθητών προέκυψε ένας εύκολος και απλός τρόπος για εξοικονόμηση νερού. Ο κάθε μαθητής να φέρνει στο σχολείο το δικό του παγουράκι, το οποίο και θα γεμίζει από τις βρύσες.

Με τη βοήθεια και των καθαριστριών του σχολείου μας παρατηρήσαμε ότι περίπου 12 σακούλες απορριμμάτων από χαρτί καταλήγουν κάθε βδομάδα στα σκουπίδια. Έγινε συζήτηση μεταξύ των μαθητών, έψαξαν οι ίδιοι στο διαδίκτυο και κατέληξαν σε δύο βασικά συμπεράσματα. Το ένα αφορά τρόπους μείωσης της χρήσης του χαρτιού στο σχολείο και το άλλο την ανακύκλωση. Οι κοινότητές μας δεν συμμετέχουν σε προγράμματα ανακύκλωσης, γι αυτό και μετά από συνεννόηση με την green dot καθώς και τα κοινοτικά συμβούλια , καταφέραμε να δημιουργήσουμε στο σχολείο ένα κέντρο συλλογής ανακυκλώσιμων υλικών (όχι μόνο χαρτί, αλλά και γυαλί και πλαστικό), ενώ την ευθύνη μεταφοράς τους στη Λευκωσία θα έχουν τα κοινοτικά συμβούλια.

Φέτος είναι η πρώτη χρονιά που λειτουργεί το νέο κτήριο του Περιφερειακού Δημοτικού Σχολείου Ασίνου. Από τις πρώτες μέρες εντοπίστηκε η μεγάλη καθυστέρηση που παρατηρείται από τους μαθητές κατά την μετακίνησή τους στα διάφορα εργαστήρια και αίθουσες. Επίσης εντοπίστηκαν και καταγράφηκαν στην τάξη μας από μια ομάδα μαθητών –παρατηρητών δραστηριότητες που οδηγούσαν σε μείωση του διδακτικού χρόνου (π.χ. μάζεμα ή μοίρασμα φυλλαδίων). Μετά από συζήτηση η υπεύθυνη ομάδα μαθητών ετοίμασαν κανόνες – συμβουλές για μεγιστοποίηση του διδακτικού χρόνου, τους οποίους και οι μαθητές ακολουθούν.
[Πίσω]

Δευτέρα 19 Απριλίου 2010

Συμμετοχή του σχολείου στο Εθνικό Μνημόσυνο στο Νικητάρι

Την Κυριακή, 18 Απριλίου το πρωί, μέσα στα πλαίσια της εθελοντικής κοινωνικής και εθνικής προσφοράς του σχολείου, μαθητές, η διεύθυνση του σχολείου- ο Δ/ντής κ. Μιχάλης και η Β. Δ/ντρια κ. Ελένη- καθώς και η δασκάλα της μουσικής κ. Χρυσούλα Χρυσοστόμου συμμετείχαν στον εκκλησιασμό και στα εθνικό μνημόσυνο που έγινε μετά τη θεία λειτουργία, στο Νικητάρι.
Μετά το τρισάγιο, που έγινε στο ηρώο της κοινότητας, η χορωδία μας παρουσίασε 4 τραγούδια:
  • Των αθανάτων
  • Εδώ θα μείνουμε (Το νησί)
  • Ας ήτανε στο σπίτι μου να πάω
  • Το πρώτο περιστέρι

Όλα τα παιδιά απάγγειλαν το ποίημα -οι στίχοι του οποίου γράφτηκαν από τη Β.Δ. κ. Ελένη Πέτρου- που είχε τίτλο " Βλαστάρια τρανής γενιάς"
Η Β.Δ. κ. Ελένη Πέτρου κατέθεσε στεφάνι εκ μέρους του σχολείου μας.
Ευχαριστούμε όλους τους γονείς που μετέφεραν τα παιδιά τους στο Νικητάρι για να συμμετάσχουν στο εθνικό μνημόσυνο.
Παραθέτουμε πιο κάτω μερικές φωτογραφίες που αποθανάτισαν το γεγονός: