Πέμπτη 29 Οκτωβρίου 2015

Παρέλαση στην Ευρύχου για την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου

Την Τετάρτη 28 Οκτωβρίου 2015, εθελοντές μαθητές από τις τάξεις Δ, Ε και Στ του σχολείου μας συμμετείχαν μαζί με τους δασκάλους που τους συνόδευαν, τη Β.Δ/ντρια κ. Σπυρούλα Χατζηνικολάου, τον κ. Ανδρέα Αλλαγιώτη και την κ. Μαρία Μπεκρή, το διευθυντή του σχολείου καθώς και τους επικεφαλής του Συνδέσμου Γονέων του Σχολείου μας κ. Στέλιο Πολυκάρπου καιι άλλα μέλη του Συνδέσμου, ο οποίος επιχορήγησε και το λεωφορείο για τη μεταφορά των μαθητών στην Ευρύχου, στην παρέλαση για την 28η Οκτωβρίου στην Ευρύχου.

Μπράβο σ' όλους τους μαθητές μας, που δήλωσαν το παρόν τους και σ' αυτήν την εθνική εκδήλωση. 

Μερικές φωτογραφίες






Δευτέρα 26 Οκτωβρίου 2015

Όταν το παιδί δέχεται βία στο σχολείο: Πώς να το βοηθήσουμε να το αντιμετωπίσει

ΤΟΥ ΑΝΔΡΕΑ ΠΡΩΤΟΠΑΠΑ*
Η βία στα σχολεία, ιδιαίτερα στις τάξεις του νηπιαγωγείου και του δημοτικού, είναι κάτι σύνηθες. Σύμφωνα με τις έρευνες κάθε χρόνο 30% με 60% των παιδιών γίνονται δέκτες βίαιης συμπεριφοράς από άλλα παιδιά. Η μορφή της βίας μπορεί να είναι λεκτική, δηλαδή να τα κοροϊδεύουν και να τους κάνουν κακόβουλα σχόλια, σωματική, δηλαδή να τα χτυπάνε και συσχέτισης, δηλαδή να τα κουτσομπολεύουν και να διαδίδουν κακές φήμες γι’ αυτά.
Σύμφωνα με τις έρευνες τα παιδιά που δέχονται βία διαθέτουν κάποια χαρακτηριστικά που τα κάνουν πιο ευάλωτα στο πείραγμα και τη σχολική βία. Τα παιδιά που γίνονται δέκτες βίαιης συμπεριφοράς από τους συνομηλίκους τους είναι πιθανό να είναι αδύνατα, να έχουν χαμηλή αυτοεκτίμηση, να μην διαθέτουν κοινωνικές δεξιότητες και να είναι μόνα τους ή να έχουν προβλήματα που τα κάνουν να ξεχωρίζουν από το σύνολο όπως υπερκινητικότητα, πάχος, γυαλιά μυωπίας και μαθησιακές δυσκολίες. Αυτό που προκαλεί τα άλλα παιδιά να φερθούν άσχημα μπορεί να είναι ένα ή και συνδυασμός των παραπάνω.
Οι επιπτώσεις της βίας είναι αρνητικές για το παιδί, και όσων αφορά στο παρών τους (μπορεί δηλαδή να μη θέλει να πηγαίνει στο σχολείο) αλλά και όσων αφορά στο μέλλον τους (μπορεί να μισήσουν το σχολείο, να έχουν πολύ χαμηλή αυτοεκτίμηση σε όλη τους τη ζωή, να είναι μοναχικά και απομονωμένα, να παρουσιάσουν κατάθλιψη ή να χρησιμοποιήσουν και αυτά βίαιη συμπεριφορά στο μέλλον).
Τι μπορείτε να κάνετε σαν γονείς σε σχέση με το σχολείο
  • Ζητήστε από το σχολείο να υπάρχει κάποιος επιστάτης στα μέρη όπου έχουν παρατηρηθεί περιστατικά βίας (μπορεί να οργανωθεί και από το σύλλογο γονέων και κηδεμόνων σε συνεργασία με το σχολείο και να είναι κάποιος γονέας που θα εποπτεύει).
  • Ζητήστε από το σχολείο να ενημερώσει τα παιδιά για τις αρνητικές επιπτώσεις τις βίαιης συμπεριφοράς και να προάγει την ομαδική εναντίωση κατά των περιστατικών βίας.
  • Προτείνετε στη διεύθυνση του σχολείου να εφαρμόσει την τακτική των «δικαστηρίων βίας» (bully courts), όπου θα οργανώνονται συναντήσεις των θυτών και των θυμάτων, παρουσία δασκάλου, όπου θα συζητούν για το περιστατικό, τα συναισθήματα τους και τις επιπτώσεις του περιστατικού.
Πώς να βοηθήσετε το παιδί σας
  • Να το παρηγορείτε και να το στηρίζετε.
  • Να το επαινείτε που το μοιράζετε μαζί σας και να το ενθαρρύνετε να σας μιλάει για αυτό το θέμα.
  • Να το συμβουλέψετε να αποφεύγει τους θύτες του (π.χ. αν το περιστατικό γίνεται σε κάποια τουαλέτα να αρχίσει να χρησιμοποιεί άλλη) και να προσπαθήσει να έχει κάποιο φίλο μαζί του (οι έρευνες έχουν δείξει ότι όταν τα παιδιά είναι μόνα τους έχουν πολύ περισσότερες οι πιθανότητες να δεχτούν βίαιη συμπεριφορά).
  • Πείτε του να δείχνει αδιάφορο και δυνατό όταν δέχεται επίθεση. Να λέει με κάθετη και σταθερή φωνή στο θύτη του να σταματήσει και να φεύγει (ίσως να χρειαστεί να τρέξει). Όταν δείχνει αδύναμο, φοβισμένο ή θυμωμένο προκαλεί το θύτη του να τον ενοχλεί περισσότερο γιατί του δείχνει ότι έχει καταφέρει αυτό που ήθελε (να το κάνει να νιώσει άσχημα). Μπορείτε να κάνετε και μαζί πρόβες για να είναι καλύτερα προετοιμασμένο.
  • Συμβουλέψτε το να απευθύνετε στους ενήλικες για βοήθεια.
  • Βοηθήστε το να αποκτήσει αυτοπεποίθηση και να νιώσει δυνατό για να μπορέσει με να αντιμετωπίσει με μεγαλύτερη σιγουριά τους θύτες του. Μπορείτε να το καταφέρετε δείχνοντας του και λέγοντας του πόσο σημαντικό και ιδιαίτερο είναι. Επίσης, μπορείτε να το γράψετε σε μια δραστηριότητα που προάγει τη δύναμη όπως πάλη και καράτε.
  • Ενισχύστε την κοινωνικότητα του καλώντας παιδιά στο σπίτι για να παίζουν μαζί ή δίνοντας του τη δυνατότητα να συμμετέχει σε ομαδικές δραστηριότητες της κοινότητας (π.χ. πρόσκοποι, ομαδικά αθλήματα, καλλιτεχνικές δραστηριότητες).
  • Εξηγείστε του πως και οι θύτες του, το κάνουν αυτό γιατί στη ουσία νιώθουν αδύναμοι και με αυτόν τον τρόπο προσπαθούν να νιώσουν καλύτερα με τον εαυτό τους. Πείτε τους επίσης πως οι άνθρωποι που συμπεριφέρονται έτσι στο τέλος μένουν μόνοι, γιατί κανείς δε θέλει να κάνει παρέα με κάποιον που του φέρεται άσχημα.
Αν το παιδί σας δέχεται βία στο σχολείο δεν πρέπει να αδιαφορήστε και να σκεφτείτε ότι θα περάσει. Τα βιώματα αυτά θα τα κουβαλάει σε όλη του τη ζωή και είναι πιθανό να του προκαλέσουν διάφορα προβλήματα κοινωνικής, ατομικής και λειτουργικής φύσης. Πρέπει να το στηρίξετε και να το βοηθήσετε να βρει τη δύναμη να το ξεπεράσει.
*Φιλόλογος

Χαρισματικά και ταλαντούχα παιδιά

ΤΗΣ ΔΡΟΣ ΒΑΣΩΣ ΠΑΠΑΒΑΣΙΛΕΙΟΥ*  

Τα χαρισματικά παιδιά αποτελούν το 1% του πληθυσμού και μια ειδική, παραμελημένη ομάδα που χρήζει ιδιαίτερης προσοχής καθώς πολλές φορές τα ονομάζουν λανθασμένα υπερκινητικά, με διάσπαση προσοχής ή στον αντίποδα ως τεμπέλικα ή ακόμα και με νοητική στέρηση.
Τέτοιο παράδειγμα είναι, όπως είναι γνωστό, ο Άινσταιν. Παρατηρείται ασύγχρονη πνευματική ανάπτυξη σε σχέση με την πραγματική τους ηλικία. Ο τρόπος που αυτά τα παιδιά ερμηνεύουν τον κόσμο γύρω τους είναι συχνά συναρπαστικός. Στις ηλικίες 0- με 4 έτη το παιδί μπορεί να κατακτά κάποιες αναπτυξιακές ικανότητες όπως λόγο και αντίληψη, γρηγορότερα από συνομηλίκους. Από το Δημοτικό και μετά παρατηρούμε μια σταθερή ευκολία στην απορρόφηση γνώσεων και μια δίψα για πληροφορίες η οποία αν δεν ικανοποιηθεί θα αντικατασταθεί σύντομα από ανία. Γι' αυτό πολλές φορές ονομάζουν τέτοια παιδιά τεμπέληδες καθώς υπάρχει έλλειψη ερεθισμάτων ικανών να διατηρήσουν το ενδιαφέρον του παιδιού.
Σημαντικό είναι να γνωρίζουμε ότι ένα χαρισματικό παιδί διακρίνεται από ένα ταλαντούχο στο ότι έχει αυξημένες ικανότητες σε δύο τομείς και άνω (πχ μουσική και λόγος) και όχι μόνο σε ένα όπως τα ταλαντούχα. Παράλληλα δεν σημαίνει ότι ένα παιδί που κατάκτησε γρήγορα κάποια στάδια πχ περπάτημα, λόγος κλπ θα συνεχίσει να απορροφά γνώσεις και να επιδεικνύει ιδιαίτερες ικανότητες καθόλη την ανάπτυξή του. Πολλά παιδιά επιβραδύνουν ωσότου εξισώνονται κάποια στιγμή τους συνομηλίκους τους.
Ο δείκτης νοημοσύνης (ΔΝ) κυμαίνεται άνω των 140 συνήθως ενώ τα εξαιρετικά ευφυή ή αν θέλετε μεγαλοφυή παιδιά κυμαίνονται άνω των 170, την στιγμή που ο μέσος ΔΝ κυμαίνεται στο 85-115(Stanford-Binetscale). 
Χαρακτηριστικά:
  • Μαθαίνουν νωρίτερα, πιο γρήγορα και σε μεγαλύτερο βάθος ειδικά ανάγνωση-μαθηματικά . Θυμούνται εύκολα.
  • Επιδεικνύουν ασυνήθη περιέργεια και φαντασία, ενεργητικότητα και ταχύτητα ενώ φαίνεται να έχουν μικρότερη διάρκεια προσοχής και αν βαρεθούν μοιάζουν να αιθεροβατούν.
  • Κατακτούν γρηγορότερα αναπτυξιακά στάδια όπως περπάτημα, ομιλία με ευρύ λεξιλόγιο κλπ.
  • Αναζητούν και αμφισβητούν περισσότερο. Έντονη κριτική και σκεπτικισμός.
  • Επικοινωνούν καλύτερα με ενήλικες παρά με συνομηλίκους.
  • Αναπτύσσουν δικούς τους τρόπους εκμάθησης, είναι αναλυτικοί, συστηματικοί και απολαμβάνουν την μελέτη.
  • Αποφεύγουν την αποστήθιση και αναζητούν τις λεπτομέρειες.
  • Είναι πολύ συναισθηματικά και συμπονετικά. Γνωρίζουν την παρορμήτικότητά τους και ότι ξεχωρίζουν.
  • Αν υπάρξει κάποια αποτυχία αρχικά μπορεί να απογοητευτούν και να αναπτύξουν γνωσιακή άπωση για το θέμα.
  • Ευαισθησία σε θέματα αισθητικής και καλλιτεχνίας.
  • Θέτουν ψηλά επίπεδα, είναι οργανωτικοί και τελειομανείς.
  • Βαριούνται όταν απαιτείται να επαναλάβουν κάτι.
  • Είναι συχνά ισχυρογνώμονες και επίμονοι.
  • Έχουν ιδιαίτερο χιούμορ.
  • Επιδεικνύουν ασυνήθιστη ωριμότητα.
Ένα παιδί μπορεί να είναι ταλαντούχο σε τομείς όπου τα τεστ δεν είναι έγκυρα όπως σε περιπτώσεις καλών τεχνών, με ζωηρή φαντασία ή ένα κοινωνικά ή ηθικά χαρισματικό παιδί ή απλά παιδιά που δεν τους ελκύει η ιδέα συμπλήρωσης ενός τεστ. Πολλές φορές η ακαδημαϊκή επίδοση ενός παιδιού μπορεί να είναι χαμηλή ή ακόμα να έχει αρκετές απουσίες όταν το σχολικό περιβάλλον δεν είναι επαρκές.
Προβλήματα που ανακύπτουν συχνά στα χαρισματικά και ταλαντούχα παιδιά είναι καταρχήν κοινωνικής φύσης. Περιθωροποιούνται από τους συνομηλίκους τους, νιώθουν να μην ανήκουν και ότι ξεχωρίζουν ενώ πολλές φορές επιλέγουν να υποβαθμίζουν δημοσίως τις ικανότητές τους ώστε να είναι αποδεκτοί από τον περίγυρο ενώ ακόμα και οι ίδιοι οι γονείς ή και οι εκπαιδευτικοί αισθάνονται αμήχανα ή ακόμα και ενοχλημένοι καθώς δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν στις ανάγκες των παιδιών αυτών. Συνδυάζονται κάποτε και με μαθησιακές δυσκολίες αν πχ η γραφή τους δεν συμβαδίζει με το επίπεδο σκέψης σε μικρές ηλικίες ενώ μπορεί και να συνυπάρχουν ή να συγχέονται όπως αναφέραμε και με το Σύνδρομο Υπερκινητικότητας και Διάσπασης Προσοχής.
Η αντιμετώπιση τέτοιων παιδιών οφείλει να περιλαμβάνει μια νευροαναπτυξιακή παιδιατρική εκτίμηση και ειδικά προγράμματα παρέμβασης με κατάλληλη ενίσχυση του διδακτικού υλικού στο σχολείο αλλά και ενδιαφέρουσες εξωσχολικές δραστηριότητες. Τέλος οι γονείς οι ίδιοι πρέπει να μάθουν να μιλάνε, να ακούνε και να διαβάζουν μαζί με το παιδί τους και να φροντίσουν να εκμεταλλευτούν και να αναπτύξουν σωστά τα δυναμικά του παιδιού με υπομονή και αγάπη.
*Παιδίατρος- Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Αθηνών

Η γιορτή της σημαίας-Επέτειος του ΟΧΙ στο σχολείο μας

Σήμερα Δευτἐρα 26 Οκτωβρίου και ώρα 9:30 π.μ. στην αίθουσα Εκδηλώσεων "Ακης Κλεάνθους", γιορτάσαμε  τη γιορτή της σημαίας και την επέτειο της 28η Οκτωβρίου 1940.Η γιορτή άρχισε με την έπαρση της σημαίας. Μετά αναγνώστηκε το μήνυμα του υπουργού Παιδείας  κ. Κώστα Καδή και στη συνέχεια τα παιδιά παρουσίασαν το πρόγραμμά τους με τη βοήθεια των δασκάλων τους. Ένα θαυμάσιο πρόγραμμα, διανθισμένο με τραγούδια από όλους τους μαθητές του σχολείου, ποιήματα, μικρά σκετσάκια, αφηγηματικές παρουσιάσεις. Μπράβο στα παιδιά και στους δασκάλους τους γιατί κατάφεραν να μεταδώσουν το πνεύμα εκείνης της εποχής, νιώθοντας περήφανοι που είμαστε Έλληνες! 

















Κυριακή 4 Οκτωβρίου 2015

Μνημόσυνο στα Καννάβια 04/10/15

Σήμερα Κυριακή 4/10/15 μαθητές εθελοντές από τη χορωδία του σχολείου μας με επικεφαλής το διευθυντή του σχολείου μας και τη Β.Δ. κ. Σπυρούλα Χατζηνικολάου, με τη μουσικό του σχολείου μας κ. Χρυσούλα Χρυσοστόμου-συνοδευόμενη πάντοτε από το σύζυγο της Ανδρέα και τις δύο εξαίρετες μουσικούς στο βιολί κόρες της, τους οποίους και υπερευχαριστούμε- και την κ. Μαρία Μπεκρή μετέβηκαν στα Καννάβια, στο εθνικό μνημόσυνο των ηρώων της ΕΟΚΑ Ανδρέα Πατσαλίδη και Χαράλαμπου Πεττεμερίδη. Στα Καννάβια μετέφεραν τους εθελοντές μαθητές, οι γονείς τους, οι οποίοι δίνουν πάντα το παρόν τους σε όλες τις εξωσχολικές εκδηλώσεις τους σχολείου. Ο Σύνδεσμος Γονέων, με επικεφαλής τον πρόεδρο του κ. Στέλιο Πολυκάρπου, έσπευσε σε βοήθεια μας, μεταφέροντας εκεί το λάβαρο και τις σημαίες του σχολείου, καθώς και τη κινητή μικροφωνική του σχολείου μας και όλο το σχετικό με την εκδήλωση εξοπλισμό. Οφείλουμε ως σχολείο,  ένα μεγάλο ευχαριστώ στο Σύνδεσμο Γονέων,  που πάντοτε είναι στο πλευρό μας σ’ όλες τις εκδηλώσεις του σχολείου.Τα παιδιά εντυπωσίασαν με την εξαίρετη εκτέλεση αλλά και τις ωραίες παιδικές φωνές τραγουδώντας εθνικά τραγούδια και απαγγέλλοντας ποιήματα . Μπράβο παιδιά. Εύγε!

Ακολουθούν φωτογραφίες:

Φωτογραφία0100Φωτογραφία0101Φωτογραφία0102Φωτογραφία0103Φωτογραφία0104Φωτογραφία0105Φωτογραφία0106Φωτογραφία0107Φωτογραφία0108