Τρίτη 20 Απριλίου 2010

Μείωση της σπατάλης στη σχολική μονάδα



5. Περίληψη

Περιγράψτε σε συντομία:

(Μέγιστη Έκταση: 1 σελίδα)
Το θέμα με το οποίο ασχοληθήκαμε ήταν η μείωση σπατάλης στο σχολικό χώρο και συγκεκριμένα με τη μείωση σπατάλης νερού, χαρτιού και διδακτικού χρόνου.

Μέχρι πέρσι οι κοινότητές μας (Βυζακιά, Νικητάρι, Ποτάμι) εντόπιζαν πρόβλημα έλλειψης νερού. Με τη λειτουργία του νέου περιφερειακού σχολείου εντοπίστηκε από μαθητές και δασκάλους η μεγάλη σπατάλη νερού που παρατηρείται. Ως πρώτο βήμα ήταν η αλλαγή των βρυσών από όπου έπιναν νερό οι μαθητές. Και με τις νέες όμως πιο «οικονομικές» βρύσες, με βάση μετρήσεων των ίδιων των μαθητών εντοπίζεται πάλι μεγάλη σπατάλη νερού. Μέσα από συζήτηση των ίδιων των μαθητών προέκυψε ένας εύκολος και απλός τρόπος για εξοικονόμηση νερού. Ο κάθε μαθητής να φέρνει στο σχολείο το δικό του παγουράκι, το οποίο και θα γεμίζει από τις βρύσες.

Με τη βοήθεια και των καθαριστριών του σχολείου μας παρατηρήσαμε ότι περίπου 12 σακούλες απορριμμάτων από χαρτί καταλήγουν κάθε βδομάδα στα σκουπίδια. Έγινε συζήτηση μεταξύ των μαθητών, έψαξαν οι ίδιοι στο διαδίκτυο και κατέληξαν σε δύο βασικά συμπεράσματα. Το ένα αφορά τρόπους μείωσης της χρήσης του χαρτιού στο σχολείο και το άλλο την ανακύκλωση. Οι κοινότητές μας δεν συμμετέχουν σε προγράμματα ανακύκλωσης, γι αυτό και μετά από συνεννόηση με την green dot καθώς και τα κοινοτικά συμβούλια , καταφέραμε να δημιουργήσουμε στο σχολείο ένα κέντρο συλλογής ανακυκλώσιμων υλικών (όχι μόνο χαρτί, αλλά και γυαλί και πλαστικό), ενώ την ευθύνη μεταφοράς τους στη Λευκωσία θα έχουν τα κοινοτικά συμβούλια.

Φέτος είναι η πρώτη χρονιά που λειτουργεί το νέο κτήριο του Περιφερειακού Δημοτικού Σχολείου Ασίνου. Από τις πρώτες μέρες εντοπίστηκε η μεγάλη καθυστέρηση που παρατηρείται από τους μαθητές κατά την μετακίνησή τους στα διάφορα εργαστήρια και αίθουσες. Επίσης εντοπίστηκαν και καταγράφηκαν στην τάξη μας από μια ομάδα μαθητών –παρατηρητών δραστηριότητες που οδηγούσαν σε μείωση του διδακτικού χρόνου (π.χ. μάζεμα ή μοίρασμα φυλλαδίων). Μετά από συζήτηση η υπεύθυνη ομάδα μαθητών ετοίμασαν κανόνες – συμβουλές για μεγιστοποίηση του διδακτικού χρόνου, τους οποίους και οι μαθητές ακολουθούν.
[Πίσω]

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλώ γράψτε εδώ τα σχόλιά σας.