Τρίτη 20 Απριλίου 2010

Η παραγωγικότητα στην εκπαίδευση-Μείωση σπατάλης στο σχολική μονάδα

Στα πλαίσια του προγράμματος " Η παραγωγικότητα στην εκπαίδευση" 2009-2010, το σχολείο μας συμμετείχε με στοιχειοθετημένο θέμα τη "μείωση της σπατάλης στη σχολική μονάδα" . Την όλη εργασία σχεδίασε,συντόνιζε και επέβλεπε η κ. Γεωργία Μυλόρδου, την οποία η διεύθυνση του σχολείου συγχαίρει θερμά, για την εξαίρετη εργασία που έκαμε και παρουσίασε. Το πιο πάνω θέμα αφού αναλύθηκε, επικεντρώθηκε στα 3 πιο βασικά θέματα στα οποία εντοπίστηκε σπατάλη στη σχολική μας μονάδα. Αυτά είναι:
  1. Ο διδακτικός χρόνος (εργασίες.) (παρουσίαση)
  2. Το νερό (εργασία1) (εργασία2) (παρουσίαση)
  3. χαρτί    (ανακύκλωση) (παρουσίαση)








Η συντονίστρια (η κ. Γεωργία Μυλόρδου) εργάστηκε βασικά με τους μαθητές τις τάξης της (Στ΄) για καταρτισμό μελετών πάνω στο πάνω θέματα.  (βλ. περίληψη)
Τέθηκαν στόχοι (βλ. στόχους




Οι μαθητές είχαν ενεργή εμπλοκή σε κάθε στάδιο υλοποίησης της εργασίας. Μάλιστα η εμπλοκή στο διαγωνισμό προέκυψε και από εισήγηση μαθητή της τάξης.
Μετά τον καθορισμό του θέματος και των χωρισμών σε ομάδες, η κάθε ομάδα σχεδίασε και υλοποίησε κάποιου είδους έρευνα (καταμέτρηση, καταγραφή, παρατήρηση). Στη συνέχεια έγιναν συζητήσεις από τους μαθητές, όχι μόνο της ομάδας, αλλά γενικότερα από όλη την τάξη, αναζητήθηκαν λύσεις και πληροφορίες από συγκεκριμένες ιστοσελίδες και φορείς (τμήμα αναπτύξεως υδάτων, green dot) και σχεδιάστηκαν λύσεις, οι οποίες και εφαρμόζονται.
Οι συγκεκριμένες λύσεις εφαρμόστηκαν πρώτα από την Στ΄ τάξη και στη συνέχεια κλήθηκαν να τις εφαρμόσουν αφού ενημερώθηκαν και οι υπόλοιποι μαθητές του σχολείου.
Οι ίδιοι οι μαθητές μάλιστα ετοίμασαν ψηφιακές παρουσιάσεις και ενημερωτικά φυλλάδια με τα οποία ενημέρωσαν τους υπόλοιπους μαθητές του σχολείου.
Αξιολόγηση αποτελεσμάτων.Τι αναμένετε; 
  • Εφαρμόζονται οι «κανόνες» που έχουν καταρτιστεί από κάθε ομάδα και με βάση ομάδες-παρατηρητές μαθητών έχει παρατηρηθεί μείωση της σπατάλης του διδακτικού χρόνου και του νερού.
  • Για το χαρτί η συλλογή για ανακύκλωση βρίσκεται ακόμα σε αρχικά στάδια, αλλά οι μαθητές ήδη έχουν ευαισθητοποιηθεί και μάλιστα είναι πρόθυμοι να συλλέγουν ανακυκλώσιμα υλικά και από το σπίτι και να τα μεταφέρουν στους ειδικούς κάδους στο σχολείο.
  • Επίσης οι μαθητές της Στ΄ τάξης φροντίζουν να βοηθούν και να ενημερώνουν τα διαλείμματα τους υπόλοιπους μαθητές σε θέματα ανακύκλωσης και εξοικονόμησης νερού και χαρτιού. Σε κάθε αίθουσα διδασκαλίας έχουν αναρτηθεί οι «κανόνες» που έχουν ετοιμαστεί για την εξοικονόμηση διδακτικού χρόνου και προτρέπονται οι μαθητές να τους ακολουθούν.
Τα έντυπα μέσα (ενημερωτικά φυλλάδια και αφίσες) καθώς και η πορεία δράσης της κάθε ομάδας έχουν αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του σχολείου μας. Επίσης έχουν αναρτηθεί στο σχολικό χώρο και έχουν ενημερωθεί οι μαθητές μέσα από διάφορες παρουσιάσεις.
Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος λειτούργησε στο σχολικό χώρο περίπτερο στο οποίο υπήρχε έντυπο υλικό που έφτιαξαν οι μαθητές και ενημέρωναν οι ίδιοι τους συμμαθητές τους για εξοικονόμηση νερού, διδακτικού χρόνου και για τη συλλογή ανακυκλώσιμων υλικών με την ευκαιρία της αγοράς καλάθων ανακύκλωσης χαρτιού, γυαλιού, πλαστικού καθώς και αντίστοιχων μικρών καλάθων για περισυλλογή κυρίως χαρτιού από όλους τους χώρους του σχολείου.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλώ γράψτε εδώ τα σχόλιά σας.