Πέμπτη 10 Δεκεμβρίου 2009

Κώδικας καλής συμπεριφοράς

Περιφερειακό Δημοτικό Σχολείο Ασίνου

Σχολική Χρονιά: 2009-2010


Πλαίσιο Γενικού Κώδικα

Καλής Συμπεριφοράς


  
ΤΟ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ ΜΑΣ



Είμαι o μαθητής / η μαθήτρια …………………….

της …… τάξης του Περιφερειακού Δημοτικού Σχολείου Ασίνου.

Στόχος μου είναι να γίνομαι κάθε μέρα καλύτερος /
καλύτερη, γιατί έτσι θα μπορέσω να βοηθήσω τον εαυτό μου, το σχολείο και την πατρίδα μου.
Γι' αυτό αποδέχομαι τους πιο πάνω κανονισμούς και τις συνέπειες σε περίπτωση που τους παραβώ και υπόσχομαι να τους εφαρμόζω.

Υπογραφή μαθητή / μαθήτριας

……………………..

Ημερομηνία: ………………….


ΠΡΟΛΟΓΟΣ


  
Ο Γενικός Κώδικας Καλής Συμπεριφοράς, στοχεύει στην προαγωγή της ενσυνείδητης αυτοπειθαρχίας και κοινωνικά αποδεχτής συμπεριφοράς των μαθητών του Περιφερειακού Δημοτικού Σχολείου Ασίνου.

Διαμορφώθηκε με τη συνεργασία του Διδακτικού Προσωπικού και της Μαθητικής Κοινότητας, μέσα από δημοκρατικές διαδικασίες.

Με βάση τον Κώδικα του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού και τους Ειδικούς Κώδικες Καλής Συμπεριφοράς όλων των τάξεων, το Κεντρικό Μαθητικό Συμβούλιο, με την καθοδήγηση της Βοηθού Διευθύντριας, κατέληξε στον ακόλουθο Κώδικα Καλής Συμπεριφοράς όλου του Σχολείου.



Έχει αποφασισθεί όπως ο Κώδικας αυτός συζητηθεί σ' όλες τις τάξεις και σταλεί και στους γονείς, για την από κοινού με το Σχολείο προσπάθεια για αποτελεσματικότερη εφαρμογή του.

  
ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ



- Αγκαλιάζω τον εαυτό μου και τους άλλους με αγάπη και κατανόηση.

- Σέβομαι τον εαυτό μου, τους συμμαθητές, τους δασκάλους και τους γονείς μου.

- Μιλώ με σεβασμό και ευγένεια στους γύρω μου.

- Διεκδικώ τα δικαιώματά μου, αλλά τηρώ και τις υποχρεώσεις μου.

-Αποδέχομαι τη διαφορετικότητα στους συμμαθητές μου και χαίρομαι που ο ένας συμπληρώνει τον άλλο.
- Εκφράζω ελεύθερα τις απόψεις μου και συζητώ ήρεμα.
- Ακούω με προσοχή τις απόψεις των συμμαθητών και του δασκάλου μου, όπως εγώ θέλω να ακούν τις δικές μου.
- Πειθαρχώ στις αποφάσεις της πλειοψηφίας και των εκλελεγμένων αντιπροσώπων μου.


  
Το παρόν Πλαίσιο Γενικού Κώδικα Καλής Συμπεριφοράς, έχει εγκριθεί από την ολομέλεια του διδακτικού προσωπικού του Σχολείου μας.

Όλοι εμείς αποβλέπουμε στη συνεργασία με Σας, τους γονείς των παιδιών μας, για την επίτευξη των στόχων που θέσαμε. Είμαστε στη διάθεσή σας για ειλικρινή διάλογο και ανταλλαγή απόψεων.

Σας ευχαριστούμε:



Μιχαήλ Μιχαήλ
Διευθυντής
Ελένη Πέτρου-Νεοκλέους
Β. Διευθύντρια
Χρυσούλα Χρυσοστόμου
Δασκάλα Μουσικής
Μαρία Ιγνατίου-Μπεκρή
Δασκάλα
Γιώργος Γεωργίου
Δάσκαλος
Γιώργος Κουρουκλάρης
Δάσκαλος
Γεωργία Μυλόρδου
Δασκάλα
Εύη Χατζηβασιλείου-                 Χατζηγιαννακού                                    
Δασκάλα
Σαββούλα Σαρρή-Πέτρου
Δασκάλα
Σπύρος Σπύρου
Δάσκαλος
Αγγελική Χαραλάμπους
Δασκ. Ειδ. Εκπαίδευσης
Αγγελική Παναγιώτου
Λογοθεραπεύτρια
Αντωνία Αντωνίου
Δασκ. Ειδ. Εκπαίδευσης


Ο διευθυντής Υπογραφή Γονιού

……………. ……………………..




ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ



Πρόεδρος :
Ανδρονίκη Κυπριανού
Στ΄τάξη
Αντιπρόεδρος :
Σωτήρης Χρυσάφη

Στ΄τάξη
Γραμματέα :
Χαρά Αρτεμίου
Στ΄τάξη
Β.Γραμματέας :
Παναγιώτης Παναγιώτου
Ε΄τάξη
Ταμίας :
Ελένη Αλεξάνδρου
Ε΄τάξη
Β. Ταμίας :

Μαρία Πολυκάρπου

Δ΄τάξη
Μέλη :

Ιάκωβος Μηνά
Στ΄τάξη

Λούκας Πίκολος
Ε΄τάξη

Κωνσταντίνος Κωνσταντίνου
Δ΄τάξη

Υπεύθυνη Δασκάλα:

Ελένη Πέτρου-Νεοκλέους

(Βοηθός Διευθύντρια)



ΤΟΜΕΑΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΚΑΙ ΕΥΡΥΤΕΡΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ



-Σέβομαι και προστατεύω τη δική μου περιουσία,των συμμαθητών μου και του Σχολείου.

-Διατηρώ την τάξη και όλους τους χώρους του σχολείου μου καθαρούς και φροντίζω για την καλή τους εμφάνιση.

- Διατηρώ καθαρούς τους χώρους που εργάζομαικαι επισκέπτομαι.

-Ρίχνω όλα τα άχρηστα αντικείμενα στους καλάθους των αχρήστων.

- Εξοικονομώ νερό και ενέργεια στο σχολείο και στο σπίτι.

- Προστατεύω τη χλωρίδα και πανίδα του τόπου μου.

- Αναπτύσσω οικολογική συνείδηση.






 ΚΑΛΕΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΟΚΤΗΣΩ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΥΛΗ



- Μπαίνω στην τάξη, μόλις κτυπήσει το κουδούνι.

- Ετοιμάζω γρήγορα τα πράγματά μου για το μάθημα.

- Διατηρώ τα τετράδια και τα βιβλία μου καθαρά.

- Παρακολουθώ με προσοχή το μάθημα και δε διακόπτω αυτόν που μιλά.

- Περιμένω τη σειρά μου και παίρνω άδεια, για να μιλήσω.

-Διεκπεραιώνω με προσοχή και επιμέλεια όλες τις εργασίες μου.

- Συνεργάζομαι με τους συμμαθητές μου.

- Βγαίνω από την τάξη, κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων, εκτός αν υπάρχει σοβαρός λόγος για το αντίθετο.

-Περιμένω τη σειρά μου στο κυλικείο.

-Παίζω ομαδικά παιγνίδια στην αυλή, προσέχοντας για την ασφάλεια των μικρών παιδιών και τη δική μου.


ΚΑΛΕΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΟΚΤΗΣΩ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ



- Ξεκινώ το διάβασμα νωρίς το απόγευμα, γρήγορα και χωρίς διακοπές, στο δικό μου χώρο.

- Μελετώ με προσοχή όλα τα μαθήματα.

-Είμαι συνεπής στα μαθήματα και τις υποχρεώσεις μου.

-Γράφω συγυρισμένα με ωραία γράμματα. {Χρήση ρίγας, ημερομηνία, σημεία στίξης}.

- Ελέγχω τις εργασίες μου, εντοπίζω τα λάθη και τα διορθώνω.

- Ζητώ τη βοήθεια των γονιών μου στα μαθήματά μου, μόνο όταν προσπαθήσω πραγματικά και αποτύχω.

- Ετοιμάζω την τσάντα μου από το βράδυ, μεριμνώντας να έχει όλα τα απαραίτητα, σύμφωνα με το πρόγραμμα.

- Διατηρώ πάντα καθαρή και συγυρισμένη τη τσάντα μου.



ΟΜΑΛΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΑΙ

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΠΕΙΘΑΡΧΙΑΣ



{Σύμφωνα με τους περί Λειτουργίας των Δημοσίων Σχολείων Δημοτικής Εκπαίδευσης Κανονισμούς του 2008}.

Η πειθαρχία, αν και είναι αποτέλεσμα της Παιδείας, αποτελεί προϋπόθεση για την προαγωγή του σχολικού έργου και της ενδεδειγμένης συμπεριφοράς των παιδιών και επιδιώκεται με την παιδαγωγική πειθώ. Βασικός μακροπρόθεσμος στόχος είναι η ανάπτυξη σε κάθε μαθητή της ικανότητας για ενσυνείδητη αυτοπειθαρχία.

Όταν το παιδί παραβιάζει έναν από τους κώδικες καλής συμπεριφοράς, ο δάσκαλος, αφού εξαντλήσει όλα τα μέσα που στηρίζονται στην πειθώ, μπορεί να χρησιμοποιήσει πειθαρχικά μέτρα και κυρώσεις, ανάλογα με τις επιπτώσεις της συμπεριφοράς του παιδιού. Τα πειθαρχικά μέτρα είναι:

α} Παρατήρηση

β} Επίπληξη

ι. Ιδιαιτέρως

ιι. Ενώπιον του κηδεμόνα

ιιι. Παραπομπή στη διεύθυνση σε εξαιρετικές περιπτώσεις συνεχιζόμενης παραβίασης των κανονισμών.

Στις σοβαρές περιπτώσεις, όπου παρά τη λήψη των πιο πάνω μέτρων, το παιδί συνεχίζει να παρουσιάζει την ίδια συμπεριφορά, ο διδασκαλικός σύλλογος αναλαμβάνει την εξέταση της περίπτωσης. Ο διδασκαλικός σύλλογος, ανάλογα με τα πορίσματα της εξέτασης, μπορεί να χρησιμοποιήσει τα ακόλουθα πειθαρχικά μέτρα:

α} Αποζημίωση για την προξενηθείσα υλική ζημιά.

β} Υποχρεωτική προσφορά κοινωνικής εργασίας μέσα στο σχολείο, στα πλαίσια των συνηθισμέ-

νων δραστηριοτήτων που αναλαμβάνουν τα παιδιά.

γ} Στέρηση συμμετοχής σε ενδοσχολικές εκδηλώσεις και αθλοπαιδιές εντός του σχολείου, καθώς και σε άλλες ενδοσχολικές δραστηριότητες για μία μόνο περίοδο, από μία μέχρι τριάντα συνεχόμενες ημέρες, μέσα στο ίδιο σχολικό έτος.
 Σε πολύ σοβαρές περιπτώσεις, όπου παρά τη λήψη των πιο πάνω μέτρων το παιδί εξακολουθεί να παρουσιάζει την ίδια συμπεριφορά, ο διδασκαλικός σύλλογος συστήνει τριμελή ομάδα εξέτασης της περίπτωσης υπό την προεδρία του Διευθυντή. Η ομάδα αυτή, αν το κρίνει σκόπιμο, μπορεί να ζητήσει τη βοήθεια εκπαιδευτικού ψυχολόγου ή οποιουδήποτε άλλου ειδικού επιστήμονα ή κρατικού λειτουργού κρίνει αναγκαίο.







Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλώ γράψτε εδώ τα σχόλιά σας.